Proseminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-PROSEMA-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Proseminarium magisterskie |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, niestacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: - w zakresie wiedzy: uzyskanie wiedzy z zakresu realizowanego tematu pracy i zasad pisania pracy na stopień mgr. - w zakresie umiejętności : ukształtowanie umiejętności analizy i syntezy testów naukowych oraz umiejętności projektowania badań własnych - w zakresie kompetencji: uwrażliwienie na etykę prowadzenia badań w psychologii, prawa autorskie i plagiat. |
Pełny opis: |
Problematyka seminarium: 1. Wybór tematyki pracy w obszarze zainteresowań badawczych i kompetencji promotora 2. Analiza i synteza literatury– teoretyczne podstawy modelu badawczego 3. Formułowanie problemu badawczego i budowa modelu relacji między zmiennymi 4. Standardy redakcji tekstów naukowych wg APA Metody dydaktyczne • sprawdzanie krytycznego rozumienia tekstu • rozwiązywanie zadań problemowych • polemiki w małych grupach na forum całej grupy • elementy wykładu • indywidualne projekty |
Literatura: |
. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): Ad.1. W zależności od wybranego tematu pracy do samodzielnego studiowana przez studenta Ad.2 Brzeziński J., (2010) Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN Nęcka E., Stocki R., Jak pisać prace z psychologii. E-book A.3. . Harasimczuk J., Cieciuch J, (2012) Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA Wydawnictwo Liberi Libri |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien: Znać terminologię używaną w psychologii oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym; Mieć pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o charakterze, źródłach i miejscu psychologii w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk; Znać i rozumieć podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz norm etycznych i zawodowych, Mieć rozszerzoną wiedzę o człowieku, jego cechach, funkcjonowaniu wybranych relacjach i strukturach międzyludzkich (rodzinnych, zawodowych, kulturowych), oraz historycznej ewolucji poglądów na ich temat. Sposoby weryfikacji: • Przedstawienie pisemne projektu badawczego Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_W01 K_W02 K_W05 K_W06 UMIEJĘTNOŚCI w wyniku przeprowadzonych zajęć student: posiada umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań psychologicznych, formułuje i rozwiązuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody i techniki oraz konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny psychologii; Sposoby weryfikacji: • Dyskusja • Udział w zajęciach • Prezentacja multimedialna Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_U04 KOMPETENCJE SPOŁECZNE w wyniku przeprowadzonych zajęć student: rozumie potrzebę dalszego rozwoju jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; Potrafi zachować krytycyzm wobec odbieranej treści Sposoby weryfikacji: • Dyskusja • Obserwacja Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_K02 K_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
A.Sposób zaliczenia: • zaliczenie z oceną B. Formy zaliczenia: Semestr I: Pisemna prezentacja tematyki pracy i opracowanie spisu literatury Semestr II Pisemna prezentacja teoretycznych podstaw dla planowanego modelu badawczego Prezentacja pisemna modelu i metodologii badań własnych C. Podstawowe kryteria: • ocena stopnia zaawansowania pracy magisterskiej • Semestr 1: Student nie może uzyskać oceny pozytywnej, jeśli nie przedstawi wstępnego tematu pracy oraz pisemnego spisu literatury (składającego się z minimum 20 pozycji) • Semestr 2: Do uzyskania oceny pozytywnej konieczne jest wybranie modelu teoretycznego, będącego podstawą do badań empirycznych i zbudowanie wstępnego modelu uzasadnionych relacji miedzy zmiennymi |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksander Hauziński, Ewa Kiełek-Rataj, Grzegorz Pajestka | |
Prowadzący grup: | Anna Bokszczanin, Aleksander Hauziński, Ewa Kiełek-Rataj, Grzegorz Pajestka, Przemysław Zdybek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Proseminarium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.