Psychologia wpływu społecznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-PSWPLYW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia wpływu społecznego |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Wpływ społeczny dotyczy tych wszystkich sytuacji, w której jednostka (rzadziej grupa) stara się zmienić zachowania (lub poglądy, postawy, które do zachowań mogą prowadzić), za pomocą różnego rodzaju oddziaływań. W ramach wykładu są przedstawiane różne metody i techniki wpływania na innych, wraz z konkretnymi przykładami badań (zwykle eksperymentalnych), potwierdzającymi ich skuteczność. |
Literatura: |
1. Cialdini, R. (2001) Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP 2. Doliński, D. (2005) Techniki wpływu społecznego. Warszawa: Scholar 3. Doliński, D. (2000) Psychologia wpływu społecznego. Wrocław: Ossolineum 4. Witkowski, T. (2000) Psychomanipulacje. Wrocław: Unus |
Efekty uczenia się: |
Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: • scharakteryzować wybrane techniki wpływu społecznego • wymienić i opisać efektywność i warunki skuteczność wpływu społecznego; • zrozumieć zasady działania wpływu społecznego Umiejętności w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność: • wytłumaczyć/objaśniać jak działają techniki wpływu społecznego • wykorzystywać wpływ społeczny do zwiększania skuteczności oddziaływań interpersonalnych • Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje: • pogłębioną świadomość zasad wywierania wpływu • rozwagę/dojrzałość w zakresie stosowania wpływu społecznego • odpowiedzialność w kontakcie z innymi ludźmi |
Metody i kryteria oceniania: |
Test wiedzy; ocena końcowa zostanie ustalona na podstawione uzyskanej liczby punktów wg. zasady: • ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 50% punktów • ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów • ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.