Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychoprofilaktyka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.5-PSYCHOPROF
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychoprofilaktyka
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a8cATCOxToqEVgIJAF1n8Ish7kSgLA14LtTD-RRf_idU1%40thread.tacv2/conversations?groupId=12305659-a9d5-41c5-9fa1-8c9f6046161e&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom studiów:

III rok

Kierunek studiów:

Psychologia

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

6 semestr

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Mieszany: realizowany zdalnie i w sali

Literatura uzupełniająca:

1. Ostaszewski K. (2014). Zachowania ryzykowne młodzieży w perspektywie mechanizmów resilience. Warszawa: Instytut Psyciatrii i Neurologii

2. Lemańczyk R. (2019). Psychoprofilaktyka zachowań ryzykownych młodzieży. Annales Universitatis Maria Curie-Skłodowska, VOL. XXXII, 3, 151-168

Założenia:

Teoretyczne podstawy j profilaktyki, jej cele, poziomy, obszary, formy i metody działania.


Teoretyczne podstawy zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży


Kryteria oddziaływań profilaktycznych w środowisku lokalnym


Ewaluacja zajęć profilaktycznych

Literatura:

1. Szymańska J. (2015). Programy profilaktyczne.. Podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji

2. Ostaszewski K. (2014). Zachowania ryzykowne młodzieży w perspektywie mechanizmów resilience. Warszawa: Instytut Psyciatrii i Neurologii

3. Lemańczyk R. (2019). Psychoprofilaktyka zachowań ryzykownych młodzieży. Annales Universitatis Maria Curie-Skłodowska, VOL. XXXII, 3, 151-168

Efekty uczenia się:

Wiedza

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien:

• znać teoretyczne podstawy działań profilaktycznych, znać zasady praktyki opartej na dowodach; mieć uporządkowaną wiedzę o zdrowiu i chorobie, normie i patologii człowieka w wymiarze psychologiczym

• mieć rozszerzoną wiedzę o człowieku, jego cechach, funkcjonowaniu wybranych relacjach i strukturach międzyludzkich (rodzinnych, zawodowych, kulturowych)

Umiejętności

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien:

• posiadać pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, przetwarzania i interpretowania informacji na temat zjawisk psychologicznych i społecznych rozmaitej natury

Kompetencje społeczne

w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:

• Umiejętność krytycyzmu wobec odbieranej treści

Metody i kryteria oceniania:

ocena końcowa z wykładu zostanie ustalona na podstawione uzyskanej liczby punktów z zaliczenia w formie testu wyboru wg. zasady:

ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 50% +1 punktów ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 70% punktów

ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów

Do egzaminu może przystąpić student, który uzyskał pozytywną ocenę z konwersatorium.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zofia Kardasz, Ewa Kiełek-Rataj, Ewelina Wojtarkowska-Forczek
Prowadzący grup: Zofia Kardasz, Ewa Kiełek-Rataj, Ewelina Wojtarkowska-Forczek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www5-1 (2024-03-12)