Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty psychologiczne - wystąpienia publiczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.5-WAR007-Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztaty psychologiczne - wystąpienia publiczne
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Literatura uzupełniająca:

1.Kenny P. (1995). Panie Przewodniczący, Panie, Panowie... Przewodnik po sztuce i technice wystąpień publicznych ułożony dla inżynierów i pracowników nauki. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej.

2.LearyM. (2003). Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP.

3.LemmermannH. (1999). Komunikacja werbalna –szkoła retoryki. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.

4.Spence G. (1999). Jak skutecznie przekonywać, wszędzie i każdego dnia. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS.

Pełny opis:

Treści programowe:

1. Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych, analiza różnych prezentacji pod kątem wykorzystanych w nich środków wyrazu oraz pojawiających się błędów.

2. Podstawowe modele komunikacji, zasady tworzenia przemówień informujących, tworzenie planów przemówień informujących z uwzględnieniem grupy docelowej, do jakiej mają być kierowane i oczekiwanych efektów.

3. Podstawowe modele perswazji, sekwencja umotywowana Monroe, tworzenie przemówień perswazyjnych.

4. Język korzyści, ćwiczenie wykorzystania języka korzyści w różnych sytuacjach.

5. Próbne perswazyjne wystąpienia publiczne studentów analizowane pod kątem technicznym, treściowym, językowym oraz komunikacji niewerbalnej.

Literatura:

1.BirkenbihlV. F. (1998). Sygnały ciała –podstawy komunikacji niewerbalnej dla trenerów i ludzi sukcesu. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.

2.GronbeckB. (red.) (2001). Zasady komunikacji werbalnej. Poznań: Wydawnictwo Zysk iS-ka

3.Jay A., JayR. (2001). Skuteczna prezentacja. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.

4.StuartC. (2000). Sztuka przemawiania i prezentacji. Warszawa: Książka i Wiedza.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www5-2 (2025-04-29)