Reading and writing workshop
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5.E-WARART |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Reading and writing workshop |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy) |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | Jednolite magisterskie |
Kierunek studiów: | Psychologia |
Literatura uzupełniająca: | Buczek, A., Puchała, A., & Kocur, D. Ciemna Triada u osób będących w relacji typu Friends With Benefits. Przegląd seksuologiczny. Mabe, M., & Amin, M. (2001). Growth dynamics of scholarly and scientific journals. Scientometrics, 51(1), 147-162. https://dysk.uni.opole.pl/index.php/s/9iLfEWSCRSBeBan |
Skrócony opis: |
Na zajęciach omawiane są podstawowe elementy artykułów naukowych z dziedziny psychologii. Studenci poprzez zapoznawanie się z tekstami uczą się rozróżniać style naukowe, pseudonaukowe oraz popularno-naukowe, a także nabywają umiejętności oceniania rzetelności prac naukowych. |
Pełny opis: |
1. Specyfika tekstów naukowych 2. IMRAD - struktura tekstu naukowego 3. Standardy edytorskie w czasopismach psychologicznych 4. Jak rozpoznać rzetelne czasopisma? 5. Przegląd literatury i abstrakt 6. Cechy dobrego artykułu naukowego 7. Podstawowe modele badawcze w psychologii |
Literatura: |
Liśkiewicz, T., Liśkiewicz, G. (2014). Wprowadzenie do efektywnego publikowania naukowego. Amber editing. Harasimczuk, J., & Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Wydawnictwo Liberi Libri. |
Efekty uczenia się: |
Student zna terminologię używaną w psychologii oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym; K_W01 ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o charakterze, źródłach i miejscu psychologii w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk; K_W02 zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz norm etycznych i zawodowych, ma uporządkowaną i poszerzoną wiedzę o celach i funkcjonowaniu organizacji i pracy zawodowej, oraz wybrane zastosowania psychologii we wspieraniu indywidualnej przedsiębiorczości; K_W05 Umiejętności: Student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań psychologicznych, formułuje i rozwiązuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody i techniki oraz konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny psychologii; K_U04 Kompetencje: Student Potrafi zachować krytycyzm wobec odbieranej treści K_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: 1. Karty pracy 2. Dyskusje 3. Praca grupowa 4. Prezentacje multimedialne 5. Przegląd artykułów naukowych Sposób zaliczenia: • Zaliczenie z oceną B. Formy zaliczenia: Obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność) Praca zaliczeniowa - przygotowanie krótkiego teoretycznego tekstu naukowego Aktywność na zajęciach(dla wyróżniających się studentów ocena podwyższona o 0,5) C. Podstawowe kryteria: • ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów • ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów • ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Filipkowski | |
Prowadzący grup: | Jakub Filipkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.