Analiza matematyczna 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3.1.KRK.16SX.AnM1L |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.1
|
Nazwa przedmiotu: | Analiza matematyczna 1 |
Jednostka: | Instytut Matematyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studenta z oprogramowaniem wspomagającym pracę matematyka, w szczególności w zakresie podstaw rachun-ku różniczkowego i całkowego funkcji jednej zmiennej i ich wykorzystaniem praktycznym. |
Pełny opis: |
Możliwości i rola programów matematycznych. Przegląd rynku programów matematycznych. Wybrany pakiet a: funkcje zmiennej rzeczywistej i ich własności; ciągi liczbowe i ich granice; granica funkcji; pochodna i jej zastosowania; całka i jej obliczanie. |
Literatura: |
Literatura wymagana A.1. wykorzystywana podczas zajęć i A.2. studiowana samodzielnie przez studenta 1. Instrukcje producentów oprogramowania matematycznego 2. Portale internetowe i grupy dyskusyjne poświęcone poszczególnym programom |
Efekty uczenia się: |
Wiedza studenta Zna podstawowe możliwości i ograniczenia wybranego pakietu matematycznego w zakresie analizy matematycznej Jest świadom celowości zachowania zasad ergonomii w zakresie stanowiska pracy, dbania o wykorzystywany sprzęt komputerowy Umiejętności studenta Rysuje wykresy i omawia własności funkcji przy użyciu wybranego pakietu matematycznego (PUWPM). Analizuje własności ciągów liczb rzeczywistych PUWPM. Oblicza granice ciągów i funkcji PUWPM. Bada ciągłość funkcji i stosuje własności funkcji ciągłych PUWPM. Posiłkując się wybranym pakietem podaje przykłady funkcji o zadanych własnościach. Wyznacza wzór Taylora dla danej funkcji PUWPM Wyznacza ekstrema i bada przebieg zmienności funkcji PUWPM. Oblicza i stosuje całki oznaczone i nieoznaczone PUPM Wykorzystuje narzędzia i metody numeryczne do rozwiązywania wybranych zagadnień rachunku różniczkowego i całkowego Kompetencje studenta Intuicyjnie rozumie znaczenie analizy matematycznej i dostrzega sens rozwijania swoich kompetencji w zakresie tego przedmiotu. Potrafi zadawać pytania zmierzające do pokonania trudności napotykanych przy rozwiązywaniu problemu. Potrafi zrealizować proste zadanie zespołowe, pracując w kilkuosobowej grupie nad rozwiązaniem zadania praktycznego. Postępuje etycznie w zakresie wykorzystania efektów pracy innych osób. Korzysta z literatury i zasobów internetowych szukając wskazówek do rozwiązania problemu. Potrafi współorganizować pracę zespołu. |
Metody i kryteria oceniania: |
A. Sposób zaliczenia • zaliczenie z oceną B. Formy zaliczenia • ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie prac kontrolnych/projektów i wystąpień ustnych. C. Podstawowe kryteria • uzyskanie pozytywnej oceny zaliczeniowej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.