Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

International Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4.17.E.595
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: International Marketing
Jednostka: Instytut Ekonomii i Finansów
Grupy: Harmonogram III roku Ekonomii IB- studia stacjonarne I' semestr zimowy
Harmonogram III roku Ekonomii IB- studia stacjonarne I' semestr zimowy
Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Literatura uzupełniająca:

1. Cateora P., Gilly M., Graham J., International Marketing, McGraw-Hill Irwin, 2013.

2. Kotabe M., Helsen K., International Marketing, Wiley, 2015, 6th edition.

3. Doole I., Lowe R., Kenyon A., International Marketing Strategy, Cengage Learning, 2019.


Nakład pracy studenta:

A. Contact hours: 49 h/ 1,96 ECTS

Participation in classes: 45 h

Participation in a credit / exam, direct contact: 4h

B. Student’s own work:51h /2,04 ECTS

Preparation for classes: 30h

Preparation for a credit: 10 h

Preparation of the project: 11 h


Skrócony opis:

Familiarising students with the specifics of marketing in international markets and the basic market behaviour of companies operating globally.

Learning about the factors, benefits and drawbacks of standardisation and adaptation strategies for marketing activities in international markets.

Understanding of the specifics of marketing tools (product, price, distribution, promotion) and their strategies on the international market.

Pełny opis:

Lectures:

Strategic analysis.

Challenge of globalization.

Potential market assessment: determination of attractive markets.

Potential market assessment: economic environment.

Potential market assessment: political and legal environment.

Potential market assessment: cultural environment

Operating environment assessment: firms competitive position.

Basic strategic decisions.

Tutorial:

International market entry strategies.

Diagnostic of market situation and perspectives: advantages and disadvantages of entering a new international market.

Understanding international consumers.

Strategic planning: the business mission, SWOT analysis, and goal formulation.

International environment: micro and macro environment.

International product strategies and branding decisions.

International pricing policy.

Distribution channels in various markets.

Global Promotion.

International Marketing Plan.

Literatura:

1. Kotler Ph., Keller K.L. Marketing Management. Pearson Education. Prentice Hall 2012.

2. Horska E. et al. International Marketing. Within and Beyond Visegrad Borders. EPISTEME. Krakow 2014.

3. Ghauri P., Cateora Ph. International Marketing. Edinburgh Business School. Edinburgh 2009.

Efekty uczenia się:

Knowledge: the student knows and understands:

1. the forms of entry into foreign markets, depending on the specific situation of the company, the sector and the market on which the company intends to operate (k_W09).

2. the impact of the foreign environment on international business (k_W11)

Skills: the student is able:

3. to present and argue his/her own ideas on business activities in international markets (k_U03)

4. interact in a group, discussing and working on tasks (k_U12)

Social Competence: the student is ready to:

5. put his/her knowledge of international marketing into practice (k_K02)

6. take responsibility for his/her actions concerning international marketing, taking into account the preferences and needs of local consumers (k_K04)

Metody i kryteria oceniania:

Lecture: grade from the final test (100%),

Tutorial: group project (60%) and activity and attitude during classes (40%).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www5-2 (2025-04-29)