Planowanie infrastruktury technicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.B.192.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Planowanie infrastruktury technicznej |
Jednostka: | Instytut Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej |
Grupy: |
Harmonogram III roku Gospodarki przestrzennej - studia stacjonarne I' semestr letni Harmonogram III roku Gospodarki przestrzennej - studia stacjonarne I' semestr letni |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | I stopień inżynierskie |
Kierunek studiów: | gospodarka przestrzenna |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | 6 sem. |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany zdalnie |
Literatura uzupełniająca: | Czarnecki W. (1965). Planowanie miast i osiedli, tom V, Państwowe Wydawnictwo Naukowe. Warszawa. Grabowska-Bajkiewicz E., Mikulski Z. (1999). Hydrologia ogólna. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa. Łyp B. (2008). Infrastruktura wodno-ściekowa w planowaniu miast. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa. Konarski A. (2005). Układy komunikacyjne. Zbiór podstawowych wiadomości z zakresu projektowania dróg i ulic. Nakładem autora. Druk Reprotechnika Wrocław. |
Nakład pracy studenta: | 75 |
Skrócony opis: |
Wyjaśnienie złożoności funkcjonowania systemów składowych infrastruktury oraz identyfikowania i oceny funkcjonowania podstawowych sieci i obiektów infrastruktury technicznej. Rozwinięcie u studentów umiejętności stosowania podstawowych zasad kształtowania i lokalizacji obiektów oraz sieci infrastruktury technicznej na obszarach zurbanizowanych w różnych skalach. |
Pełny opis: |
WYKŁADY Wprowadzenie do problematyki infrastruktury technicznej. Infrastruktura techniczna w systemie planowania przestrzennego. Infrastruktura wodna i kanalizacyjna. Infrastruktura energetyczna. Gospodarka odpadami. Infrastruktura komunikacyjna. Podsystemy, uwarunkowania prawne, zasady projektowania. ĆWICZENIA Wykonywanie analiz stanu i funkcjonowania systemów infrastruktury technicznej na wybranym obszarze (miasta, gminy). Opracowywanie wniosków wynikających z analiz. Określanie pożądanych kierunków rozwoju analizowanych systemów. Wprowadzenie do problematyki zajęć. Podział na grupy. Omówienie wymaganego zakresu analiz i danych wyjściowych. Wybór obszaru opracowania i inicjacja prac projektowych. Przygotowanie analiz w formie graficznej. Przygotowanie analiz w formie tekstowej. Prezentacja wyników części analitycznej i dyskusja |
Literatura: |
Pancewicz Ł., Arczyńska M. Podręcznik planowania przestrzennego. A2P2 architecture & planning. Stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. Źródło: https://a2p2.pl/wp-content/uploads/2018/10/Podrecznik_Planowania_A2P2.pdf Chmielewski J. M. (2004)Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. Warszawa 2001, wydanie II zm. 2004; Ustawy i rozporządzenia wskazane przez prowadzącego. |
Efekty uczenia się: |
STUDENT ZNA I ROZUMIE K_W01 w zaawansowanym stopniu – wybrane fakty, obiekty techniczne oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu infrastruktury technicznej, K_W03 podstawowe procesy w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych oraz bezpiecznego ich wykorzystania STUDENT POTRAFI K_U05 przeprowadzać proste eksperymenty i pomiary obiektów technicznych w przestrzeni, interpretować i przedstawiać graficznie uzyskane wyniki pomiarów i obliczeń oraz wyciągać wnioski K_U07 dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych i ocenić te rozwiązania K_U08 zaprojektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – sieci infrastruktury technicznej w skali urbanistycznej używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i rozwiązań K_U09 komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii dotyczącej infrastruktury technicznej jako systemów wpływających na miasto |
Metody i kryteria oceniania: |
WYKŁADY >60% dobrych odpowiedzi na dostateczny, proporcjonalny podział >60% na każdy z kolejnych stopni. Dla każdego z efektów uczenia: 2 – nie opanował efektu, 3 – opanował w stopniu minimalnym, 3,5 – opanował efekty w solidnym stopniu bazowym, 4 – dobrze opanował efekt, 4,5 – wyróżnia się opanowaniem efektu ponad stopień dobry, ale nie opanował biegle, 5 – biegle opanował efekt. ĆWICZENIA Na ocenę podsumowującą składa się: - ocena ze sporządzonego projektu (70%) - aktywność studentów podczas ćwiczeń (30%) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Ciesielski | |
Prowadzący grup: | Michał Ciesielski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stanisław Koziarski | |
Prowadzący grup: | Stanisław Koziarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.