Metody ilościowe badania rynku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.B.985 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody ilościowe badania rynku |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Harmonogram II roku Ekonomii - studia stacjonarne I' semestr letni Harmonogram III roku Ekonomii- studia stacjonarne I'- sem. zimowy |
Strona przedmiotu: | http://we.uni.opole.pl |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | studia I stopnia |
Kierunek studiów: | ekonomia |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | V |
Profil kształcenia: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | Podstawowa wiedza z zakresu matematyki i statystyki opisowej |
Literatura uzupełniająca: | Majchrzak E. (red.), Badania operacyjne teoria i zastosowania, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwi-ce 2007 Kukuła K. (red.), Badania operacyjne w przykładach i zadaniach, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015 Maison D. Qualitative Marketing Research Understanding Consumer Behaviour, Published by Routledge 2018 |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu zastosowania metod ilościowych w badaniach rynku, a w szczególności z metodami i narzędziami ilościowymi, pomocnymi w planowaniu i ocenie realizacji procesów rynkowych, z wykorzystaniem oprogramowania excel i/lub statisticaA. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się) Ćwiczenia: kolokwium składające się z zadań problemowych Zadania cząstkowe – rozwiązywanie zadań problemowych w grupach 2-3 osobowych z wykorzystaniem oprogramowania excel i/lub statistica Projekt grupowy – przeprowadzenie badań ankietowych wraz z przygotowaniem raportu z badania (efekty 2,3,4,5) Aktywność i postawa podczas zajęć (6,7). Egzamin: Pisemny, składający się z pytań problemowych B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny Ustalenie oceny końcowej na podstawie: testu zaliczeniowego (40%), projektu grupowego (50%) i aktywności i postawy podczas zajęć (10%), |
Pełny opis: |
Opis (zakres tematów): Problemy metodologiczne metod ilościowych stosowanych w podejmowaniu decyzji rynkowych Pojęcie i proces podejmowania decyzji Wybrane metody analizy zachowań konsumentów Wybrane metody określania liczebności próby do badań Metody badania instrumentów marketingowych Wybrane metody badania udziału rynkowego przedsiębiorstwa Wybrane Budowa rankingu obiektów w świetle ocen wielokryterialnych Gry decyzyjne i ich zastosowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem |
Literatura: |
Bendkowski J, Kramarz M., Kramarz W., Metody i techniki ilościowe w logistyce stosowanej. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2010 Bendkowski J, Kramarz M. Logistyka stosowana. Metody, techniki, analizy, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej Gliwice 2011 Krawczyk S.: Metody ilościowe w logistyce, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2001 Kasperek M., Planowanie i organizacja projektów logistycznych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2006 Kauf S, Tłuczak A., Optymalizacja decyzji logistycznych, Difin 2016 Kauf S., Tłuczak A., Badania rynkowe w zarządzaniu łańcuchem dostaw 2015 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student zna i rozumie 1. ma podstawową wiedzę o procesach, zjawiskach, podmiotach, strukturach i instytucjach ekonomicznych oraz o ich elementach i cechach (K_W02) 2. właściwe dla dyscypliny naukowej ekonomia metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych pozwa-lające opisywać zjawiska, procesy, podmioty, struktury i instytucje ekonomiczne (K_W06) 3. metody i narzędzia stosowane w badaniach rynkowych i marketingowych (K_W09) Umiejętności: student potrafi 1. pozyskiwać dane pierwotne i wtórne do analizowania zjawisk i procesów rynkowych (k_U01). 2. Prezentować wyniki badań rynkowych oraz argumentować pomysły rozwiązania problemów rynkowych (k_U03). 3. wykorzystać odpowiednie metody i narzędzia do badania rynku, konkurencji i konsumentów … (k_U06). Kompetencje społeczne: student jest gotów do 1. przygotowania wytycznych do badań, tak by w przypadku braku możliwości samodzielnego przeprowadzenia badania zlecić je podmiotom zewnętrznym, a także do rozwija umiejętność pracy w grupie (np. przy opracowywaniu kwestionariusza (k_K03). |
Metody i kryteria oceniania: |
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się) Ćwiczenia: kolokwium składające się z zadań problemowych Zadania cząstkowe – rozwiązywanie zadań problemowych w grupach 2-3 osobowych z wykorzystaniem oprogramowania excel i/lub statistica Projekt grupowy – przeprowadzenie badań ankietowych wraz z przygotowaniem raportu z badania (efekty 2,3,4,5) Aktywność i postawa podczas zajęć (6,7). Egzamin: Pisemny, składający się z pytań problemowych B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny Ustalenie oceny końcowej na podstawie: testu zaliczeniowego (40%), projektu grupowego (50%) i aktywności i postawy podczas zajęć (10%), |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sabina Kauf, Iwona Pisz | |
Prowadzący grup: | Sabina Kauf, Iwona Pisz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.