Logistyka dystrybucji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.L-P.23 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Logistyka dystrybucji |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Harmonogram II roku Logistyki I'- studia stacjonarne- sem. zimowy Logistyka-profil praktyczny, I stopień, 3-letnie, stacjonarne |
Strona przedmiotu: | http://we.uni.opole.pl |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Literatura uzupełniająca: | Blaik P., Bruska A., Kauf S., Matwiejczuk R., Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa 2013. Blaik P., Matwiejczuk R., Logistyczny łańcuch tworzenia wartości, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2008. Harrison A., van Hoek R., Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010. Pisz I., Sęk T., Zielecki W., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2013. Skowronek Cz., Sarjusz-Wolski Z., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2012. |
Skrócony opis: |
Zapoznanie z istotą i strukturą kanałów dystrybucji oraz istotą i znaczeniem logistyki dystrybucji oraz zarządzania logistycznego w procesach dystrybucji towarów. Poznanie podstawowych cech sprzedaży hurtowej i detalicznej. Zapoznanie się z metodami i instrumentami projektowania kanałów dystrybucji. |
Pełny opis: |
Istota i podstawowe funkcje dystrybucji System dystrybucji. Kanały dystrybucji. Metody i strategie fizycznej dystrybucji produktów. Relacje pomiędzy logistyką dystrybucji a sferą handlu. Możliwości wykorzystania koncepcji merchandisingu w logistyce dystrybucji. Pojęcie obsługi klienta oraz jej miejsce w logistyce dystrybucji. Systemy informacyjne wspomagające logistykę dystrybucji. |
Literatura: |
Christopher M., Peck H., Logistyka marketingowa, PWE, Warszawa 2005. Frankowska M., Jedliński M., Efektywność systemu dystrybucji, PWE, Warszawa 2011. Logistyka dystrybucji, (red.) K. Rutkowski, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2002. Logistyka w biznesie, (red.) M. Ciesielski, PWE, Warszawa 2006. Stern L., El-Ansary A., Coughlan A., Kanały marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002. Smyk S., Logistyka dystrybucji, Wydawnictwo Akademii Obrony Narodowe, Warszawa 2016. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student zna i rozumie 1.Student zna i rozumie w zawansowanym stopniu istotę struktury kanałów dystrybucji, logistyki dystrybucji, metod i instrumentów logistyki dystrybucji (K_W01). 2.Student zna sfery handlu hurtowego i detalicznego oraz możliwości zastosowania koncepcji logistyki dystrybucji w sferze handlu (K_W05). Umiejętności: student potrafi 1.Student potrafi identyfikować struktury zarządzania logistycznego w procesach dystrybucji towarów (K_U02). 2.Student potrafi wykorzystać metody i instrumenty logistyki i marketingu w zakresie realizacji dystrybucji (K_U10). Kompetencje społeczne: student jest gotów do 1.Student jest gotów do działań przedsiębiorczych i innowacyjnych w obszarze dystrybucji (K_K05). |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: Ustalenie oceny końcowej na podstawie zaliczenia pisemnego z pytaniami testowymi, opisowymi i problemowymi (100%). Ćwiczenia: Ustalenie oceny końcowej na podstawie oceny cząstkowej (40%) i pracy zaliczeniowej (60%). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Jaworska, Rafał Matwiejczuk | |
Prowadzący grup: | Marlena Jaworska, Rafał Matwiejczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.