Negocjacje w biznesie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.Z-P.16 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Negocjacje w biznesie |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Harmonogram I roku Zarządzania - studia stacjonarne I' semestr letni |
Strona przedmiotu: | http://we.uni.opole.pl |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | I stopnia |
Kierunek studiów: | zarządzanie |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | II |
Profil kształcenia: | praktyczny |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | Zaliczenie „Podstaw zarządzania” |
Nakład pracy studenta: | A. Godziny kontaktowe: 45 h/ 1,80 ECTS Udział w zajęciach: 45 h B. Praca własna studenta: 30 h / 1,20 ECTS Przygotowanie do zajęć: 15 h Przygotowanie do zaliczenia: 15 h |
Skrócony opis: |
Przekazanie wiadomości na temat podstawowych wymiarów interpersonalnych decydujących o przebiegu i rezultacie negocjacji; kształtowanie umiejętności oceny sytuacji negocjacyjnej oraz stosowania odpowiednich strategii i taktyk negocjacyjnych w zależności od celów, jakie zostały przyjęte w fazie przygotowania negocjacji |
Pełny opis: |
Podstawowe zagadnienia – definicja, cechy negocjacji, rodzaje negocjacji; Strategie rozwiązywania konfliktu; Negocjacje jako sposób rozwiązywanie konfliktu – rozwiązywanie sytuacji kryzysowych – przyczyny konfliktów, sposoby ich rozwiązywania; Facylitacje, mediacje, arbitraż. Pozytywne i negatywne skutki konfliktów rozwiązanych i nierozwiązanych; Porównanie zalet i wad negocjacji pozycyjnych (miękkich i twardych) z zaletami i wadami negocjacji problemowych (typu win-win); Przygotowanie do prowadzenia negocjacji i fazy negocjacji. Sposoby zdobywania niezbędnych informacji; Warunki prowadzenia negocjacji; Dynamika i fazy procesu negocjacji; Wybrane techniki negocjacji. Omówienie i zastosowanie wybranych technik w praktyce. Analiza sytuacji rzeczywistych oraz odgrywanie ról; Negocjacje z zagranicznymi partnerami: zwyczaje międzynarodowe, różnice w obyczajach i ich miejsce w procesie negocjacji; Etyka w negocjacjach. |
Literatura: |
1. Dawson R., Sekrety udanych negocjacji, Poznań 2002 2. Fisher R., Ury W., Dochodząc do tak, PWE, Warszawa 2013 3. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2005 4. Ury W., Odchodząc od nie, PWE, Warszawa 2014 5. Pease A., Mowa ciała, Oficyna wydawnicza Rebis, Poznań 2011. 6. S. Bieleń, Negocjacje w stosunkach międzynarodowych, Aspra, Warszawa 2017 1. Lax D., Sebenius J., Negocjacje w trzech wymiarach, 2007. 2. Lewicki R., Saunders D., Barry B., Minton J., Zasady negocjacji. Kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów, 2018. 3. Fisher R., Shepiro D., Emocje w negocjacjach. Jak je wykorzystać nie tylko w biznesie, 2009 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student 1. posiada zaawansowaną wiedzę pozwalającą diagnozować i rozwiązywać problemy związane z podstawowymi funkcjami i procesami zarządzania (k_W07). 2. posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu narzędzi i metod analitycznych wspierających procesy decyzyjne i ułatwiających poprawne wnioskowanie (k_W08). 3. zna cechy człowieka jako podmiotu konstytuującego struktury otaczającej go rzeczywistości i zasady etycznego funkcjonowania w środowisku pracy (k_W12). Umiejętności: student 4. potrafi wykorzystać wiedzę z dziedziny zarządzania, aby opisać i w sposób praktyczny poddać analizie procesy i zjawiska (k_U02). 5. posiada umiejętność realizacji zadań w różnych formach podmiotów gospodarczych, diagnozowania i rozwiązywania problemów zarządzania oraz projektowania działań naprawczych i rozwojowych (k_U03). 6. potrafi komunikować się w sposób precyzyjny i spójny w formie pisemnej oraz ustnej z użyciem specjalistycznej terminologii dotyczącej zjawisk oraz procesów społeczno-gospodarczych zachodzących w organizacjach oraz ich otoczeniu (k_U12). 7. potrafi współpracować w zespole (również o charakterze interdyscyplinarnym) pełniąc w nim różne role (k_U16). Kompetencje społeczne: student jest gotów do 8. rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych oraz do komunikowania się z ekspertami w przypadku braku możliwości samodzielnego rozwiązania problemu a także do współdziałania i podejmowania różnych ról w zespole (k_K02). |
Metody i kryteria oceniania: |
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się) Wykład – praca zaliczeniowa (efekty 1,2,3); Zadania cząstkowe (efekty 4,5,6,7,8). B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych (ćwiczenia - 100%) i pracy zaliczeniowej (wykład- 100%). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Krawczyk-Sołtys | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Krawczyk-Sołtys | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Krawczyk-Sołtys | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Krawczyk-Sołtys | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.