Rodzina a media
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 5.2.2.0.1.179.c |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rodzina a media |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem ćwiczeń jest analiza treści medialnych (zwłaszcza internetowych) dotyczących różnych aspektów problematyki rodzin.. |
Pełny opis: |
Celem ćwiczeń jest analiza treści medialnych dotyczących różnych aspektów problematyki rodzin: biorąc pod uwagę wzrastające znaczenie internetu i nowych technologii, materiałem badawczym będzie sposób prezentacji wybranych aspektów przez strony internetowe. Studenci przygotowują prezentację wybranych tematów, np.: obraz małżeństwa w internecie; portale randkowe; uzależnienia od mediów; zaburzenia żywieniowe; samobójstwo w internecie. |
Literatura: |
Bis D., Rynio A. (red.), Media w wychowaniu chrześcijańskim, Lublin 2010 Delmanowicz G., Internet moralnym wyzwaniem dla człowieka Trzeciego Tysiąclecia w świetle wybranych dokumentów Kościoła, Miejsce Piastowe 2007. McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2007. Przybyłowski J., Robek E. (red.), Rodzina, młodzież i media, Warszawa 2011. Sitarczyk M. (red.), Rodzina w mediach, media w rodzinie, Warszawa 2013. |
Efekty uczenia się: |
Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach. Student ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń. Student potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie. Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o rodzinie oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów wychowawczych, opiekuńczych, kulturowych, religijnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań Student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania na rzecz małżeństwa i rodziny i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania w zakresie nauk o rodzinie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia audytoryjne: analiza tekstów audiowizualnych i stron internetowych z dyskusją. Ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru i końcowej pracy zaliczeniowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.