Kurs w języku nowożytnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 5.2.2.0.2.221 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kurs w języku nowożytnym |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Skrócony opis: |
Celem zajęć zatytułowanych "Moral problems in contemporary English-language cinema" jest zapoznanie studentów ze złożonością problemów moralnych, dotyczących rodziny, jakie ukazywane są we współczesnym kinie anglojęzycznym. |
Pełny opis: |
W czasie kursu zostaną poruszone następujące tematy etyczne oraz wyświetlone związane z nimi filmy (w języku angielskim): 1. Aborcja - film pt. "October Baby", reż. A. Erwin, J. Erwin, USA 2011. 2. Bezpłodność i wierność sumieniu - film pt. "The Light Between Oceans", reż. D. Cianfrance, Nowa Zelandia, USA, Wielka Brytania 2016. 3. Zapłodnienie in vitro i terapia uporczywa - film pt. "My Sister's Keeper", reż. N. Cassavetes, USA 2009. 4. Kariera i rodzina - film pt. "Song", reż. R. Ramsey, USA 2014. 5. Wierność małżeńska - film pt. "Locke", reż. S. Knight, USA, Wielka Brytania 2013. 6. Praca i rodzina - film pt. "A Family Man", reż. M. Williams, Kanada, USA 2016. 7. Wychowanie i tolerancja - film pt. "Wonder", reż. S. Chbosky, Hongkong, USA 2017. |
Literatura: |
Baczyński A., Telewizja a świat wartości, Kraków 2003. Hołub G., Osoba w labiryncie decyzji moralnych. Bioetyka w perspektywie personalistycznej, Kraków 2014. Jaroszyński P., Etyka. Dramat życia moralnego, Warszawa 1993. Kieniewicz P., Bioetyczny labirynt. Czyli o różnych trudnych sprawach w medycynie i życiu, możliwie prostym językiem…, Licheń Stary 2015. Kulig J., Posłannictwo twórców przekazu medialnego w świetle nauczania Jana Pawła II, Lublin 2010. Stepulak M. (red.), Małżeństwo i rodzina wobec aborcji, Lublin 2010. Wuwer A. (red.), Jak żyć odpowiedzialnie w nieodpowiedzialnym świecie? Odpowiedzialność jako cnota chrześcijańska i wartość społeczna, Katowice - Piekary Śląskie 2007. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o kierunkach i koncepcjach małżeństwa i rodziny, ukazywanych we współczesnym kinie, rozumiejąc ich historyczne i kulturowe uwarunkowania (P7S_WG; NRM_W03) 2. Student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm moralnych, dotyczących funkcjonowania małżeństwa i rodziny (P7S_WK; NRM_W15) Umiejętności: 1. Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o rodzinie oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów życia małżeńskiego i rodzinnego (P7S_UW; NRM_U02) 2. Student posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi (P7S_UK; NRM_U05) 3. Student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji małżeńskich i rodzinnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań (P7S_UU; NRM_U07) Kompetencje społeczne: 1. Student jest wrażliwy na problemy małżeństwa i rodziny, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania na rzecz małżeństwa i rodziny (P7S_KO; NRM_K08) 2. Student dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne, związane z małżeństwem i rodziną, poszukując optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań (P7S_KR; NRM_K06) |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawa zaliczenia: - obecność i udział w dyskusji na zajęciach - kolokwium z angielskich słów związanych z prezentowanymi w danym filmie problemami moralnymi (w razie nieobecności na konwersatorium) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.