Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kurs w języku nowożytnym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 5.2.2.0.2.221
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kurs w języku nowożytnym
Jednostka: Wydział Teologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem zajęć zatytułowanych "Moral problems in contemporary English-language cinema" jest zapoznanie studentów ze złożonością problemów moralnych, dotyczących rodziny, jakie ukazywane są we współczesnym kinie anglojęzycznym.

Pełny opis:

W czasie kursu zostaną poruszone następujące tematy etyczne oraz wyświetlone związane z nimi filmy (w języku angielskim):

1. Aborcja - film pt. "October Baby", reż. A. Erwin, J. Erwin, USA 2011.

2. Bezpłodność i wierność sumieniu - film pt. "The Light Between Oceans", reż. D. Cianfrance, Nowa Zelandia, USA, Wielka Brytania 2016.

3. Zapłodnienie in vitro i terapia uporczywa - film pt. "My Sister's Keeper", reż. N. Cassavetes, USA 2009.

4. Kariera i rodzina - film pt. "Song", reż. R. Ramsey, USA 2014.

5. Wierność małżeńska - film pt. "Locke", reż. S. Knight, USA, Wielka Brytania 2013.

6. Praca i rodzina - film pt. "A Family Man", reż. M. Williams, Kanada, USA 2016.

7. Wychowanie i tolerancja - film pt. "Wonder", reż. S. Chbosky, Hongkong, USA 2017.

Literatura:

Baczyński A., Telewizja a świat wartości, Kraków 2003.

Hołub G., Osoba w labiryncie decyzji moralnych. Bioetyka w perspektywie personalistycznej, Kraków 2014.

Jaroszyński P., Etyka. Dramat życia moralnego, Warszawa 1993.

Kieniewicz P., Bioetyczny labirynt. Czyli o różnych trudnych sprawach w medycynie i życiu, możliwie prostym językiem…, Licheń Stary 2015.

Kulig J., Posłannictwo twórców przekazu medialnego w świetle nauczania Jana Pawła II, Lublin 2010.

Stepulak M. (red.), Małżeństwo i rodzina wobec aborcji, Lublin 2010.

Wuwer A. (red.), Jak żyć odpowiedzialnie w nieodpowiedzialnym świecie? Odpowiedzialność jako cnota chrześcijańska i wartość społeczna, Katowice - Piekary Śląskie 2007.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o kierunkach i koncepcjach małżeństwa i rodziny, ukazywanych we współczesnym kinie, rozumiejąc ich historyczne i kulturowe uwarunkowania (P7S_WG; NRM_W03)

2. Student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm moralnych, dotyczących funkcjonowania małżeństwa i rodziny (P7S_WK; NRM_W15)

Umiejętności:

1. Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o rodzinie oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów życia małżeńskiego i rodzinnego (P7S_UW; NRM_U02)

2. Student posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi (P7S_UK; NRM_U05)

3. Student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji małżeńskich i rodzinnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań (P7S_UU; NRM_U07)

Kompetencje społeczne:

1. Student jest wrażliwy na problemy małżeństwa i rodziny, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania na rzecz małżeństwa i rodziny (P7S_KO; NRM_K08)

2. Student dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne, związane z małżeństwem i rodziną, poszukując optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań (P7S_KR; NRM_K06)

Metody i kryteria oceniania:

Podstawa zaliczenia:

- obecność i udział w dyskusji na zajęciach

- kolokwium z angielskich słów związanych z prezentowanymi w danym filmie problemami moralnymi (w razie nieobecności na konwersatorium)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www6 (2024-03-22)