Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Postawy rodzicielskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 5.FAK.009
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Postawy rodzicielskie
Jednostka: Wydział Teologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Zapoznanie się z pojęciem postawy, postawy rodzicielskiej, przyswojenie wiedzy na temat źródła i cech postawy, czynników modyfikujących postawy, po to by nabyć umiejętności rozpoznawania i diagnozowania stanu postaw rodzicielskich, dla udzielenia wsparcia w pracy poradnianej i terapeutycznej.

Pełny opis:

Zajęcia podejmują zagadnienia postaw rodzicielskich, z szczególnym uwzględnieniem postaw macierzyńskich. Omówione zostaną takie zagadnienia jak: pojęcie postawy, jej źródła i cechy, typologie postaw rodzicielskich i czynniki je modyfikujące; postawy macierzyńskie z ich genezą i etapami kształtowania.

Literatura:

A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):

A.1. wykorzystywana podczas zajęć

J. REMBOWSKI, Z problematyki postaw rodzicielskich, PW 13(1970) nr 3, s. 313-320;

M. ZIEMSKA, Postawy rodzicielskie, Warszawa 1973.

G. MAKIEŁŁO, Geneza i rozwój postawy macierzyńskiej, ZNUJ (1970) z. 15, s. 9-15;

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

T. MĄDRZYCKI, Postawy a działanie, PP 21(1978) nr 1, s. 20;

T. MĄDRZYCKI, Psychiczne prawidłowości kształtowania się postawy, Warszawa 1977;

B. Literatura uzupełniająca

J. KRÓL, Postawy rodzicielskie, poziom samoakceptacji a pojęcie Boga, Lublin 1984;

M. PLOPA, Czynnikowe typologie postaw rodzicielskich, PW (1983) nr 4, s. 413-419;

M. ZIEMSKA, Metody diagnozowania środowiska rodzinnego i postaw rodzicielskich, „Zdrowie Psychiczne” (1965) nr 3, s. 13-22.

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

W1 - ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami humanistycznymi, społecznymi i prawnymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych (TMA_W12)

UMIEJĘTNOŚCI:

U1 - posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych (TMA_U6).

KOMPETENCJE:

K1 - ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów (TMA_K05).

Metody i kryteria oceniania:

A. Sposób zaliczenia - zaliczenie na ocenę.

B. Forma zaliczenia - zaliczenie ustne.

C. Kryteria oceny:

NIEDOSTATECZNA

WIEDZA:

W1 - Student nie ma wiedzy o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami humanistycznymi, społecznymi i prawnymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych (TMA_W12)

UMIEJĘTNOŚCI:

U1 - Student nie posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych (TMA_U6).

KOMPETENCJE:

K1 - Student nie ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów (TMA_K05).

DOSTATECZNA

WIEDZA:

W1 - Student ma podstawową wiedzę o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami humanistycznymi, społecznymi i prawnymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych (TMA_W12)

UMIEJĘTNOŚCI:

U1 - Student posiada podstawową umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych (TMA_U6).

KOMPETENCJE:

K1 - Student ma podstawową świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów (TMA_K05).

DOBRY

WIEDZA:

W1 - Student ma dobrą wiedzy o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami humanistycznymi, społecznymi i prawnymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych (TMA_W12)

UMIEJĘTNOŚCI:

U1 - Student posiada dobrą umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych (TMA_U6).

KOMPETENCJE:

K1 - Student ma rozwiniętą świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów (TMA_K05).

BARDZO DOBRY

WIEDZA:

W1 - Student posiada optymalną i poszerzoną wiedzy o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami humanistycznymi, społecznymi i prawnymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych (TMA_W12)

UMIEJĘTNOŚCI:

U1 - Student ma doskonałe umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych (TMA_U6).

KOMPETENCJE:

K1 - Student posiada pogłębioną i doskonale ugruntowaną świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów (TMA_K05).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www4-1 (2024-04-02)