Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ergonomia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 6.15.BTI-ER
Kod Erasmus / ISCED: 13.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0511) Biologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Ergonomia
Jednostka: Instytut Inżynierii Środowiska i Biotechnologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali
Realizowany zdalnie

Skrócony opis:

Kształcenie umiejętność opisu i interpretacji biomechanicznej aktów ruchowych i statyki człowieka

Kształcenie umiejętności dokonania analizy prawidłowej postawy człowieka

Pełny opis:

Problematyka konwersatorium:

Ergonomia i jej przedmiot badań, fizjologiczne badania wysiłku fizycznego i sposoby wykorzystania badań w ergonomii, materialne środowisko pracy

Literatura:

• Hansen A., 1987, Ergonomia na co dzień, IWZZ, Warszawa

• Olszewski J., 1993, Podstawy ergonomii i fizjologii pracy, Wyd. AE, Poznań.

• Rosner J., 1985, Ergonomia, PWE, Warszawa

Efekty uczenia się:

Wiedza

W2 posiada wiedzę na temat budowy anatomicznej układu ruchu człowieka

W3 posiada dokładną wiedzę z zakresu funkcjonowania układu ruchu człowieka

W4 zna parametry prawidłowej postawy człowieka

W6 zna podstawowe zasady ergonomii

Umiejętności

U2 potrafi poddać analizie podstawowe akty ruchowe

Kompetencje społeczne (postawy)

K1 potrafi samodzielnie wykonywać powierzone mu zadania

K2 potrafi pracować w zespole

K3 realizuje zadania zgodnie z zasadami BHP

Metody i kryteria oceniania:

ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych oraz aktywności na zajęciach oraz referat

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www4-2 (2025-04-29)