Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Laboratorium specjalizacyjne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 6.15.BTI-LS
Kod Erasmus / ISCED: 13.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0511) Biologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Laboratorium specjalizacyjne
Jednostka: Instytut Inżynierii Środowiska i Biotechnologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Literatura uzupełniająca:

Książki i artykuły naukowe związane z wybraną tematyką projektu inżynierskiego

Skrócony opis:

Poznanie różnych technik i metod badań prowadzonych w zakresie wybranej tematyki projektu inżynierskiego. Zaznajomienie z podstawowymi aspektami budowy i zasady działania stosowanej aparatury badawczej. Zaznajomienie studentów z podstawowymi metodami obliczeniowymi z zakresu wybranej tematyki projektu inżynierskiego. Nabycie umiejętności krytycznej interpretacji uzyskanych wyników.

Pełny opis:

Treści programowe są zróżnicowane i dostosowane do zakresu tematyki projektu inżynierskiego, w szczególności dotyczą: zasad pracy w laboratorium, praktycznej realizacji wybranych metod badawczych, sposobów prowadzenia dokumentacji wyników badań, zestawienia i doboru metod, w tym statystycznych do opracowania wyników badań.

Literatura:

Literatura jest dobierana indywidualnie wg wskazówek promotora pracy inżynierskiej

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Zna podstawowe techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu biotechnologii. Zna podstawy teoretyczne metod i technik doświadczalnych wykorzystywanych w biotechnologii. Posiada wiedzę z zakresu dokumentacji technicznej. Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w biotechnologii.

Zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii na stanowisku badawczo-pomiarowym lub w terenie.

Umiejętności:

Potrafi stosować techniki eksperymentalne i laboratoryjne, narzędzia matematyczne do opisu i analizy zjawisk dotyczących biotechnologii w zakresie tematyki realizowanego projektu inżynierskiego.

Samodzielnie przeprowadza obserwacje i eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe pod kierunkiem opiekuna. Opracowuje wyniki badań stosując narzędzia informatyczne. Dokonuje syntezy danych z różnych źródeł i wyciąga na tej podstawie wnioski.

Wykorzystuje metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w biotechnologii. Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi w rozwiązywaniu zadań inżynierskich w biotechnologii.

Kompetencje:

Potrafi pracować w grupie przyjmując w niej różne role, określić priorytety w czasie realizacji zadań badawczych. Wykazuje zainteresowanie problemami biotechnologicznymi praz podejmuje działania mające na celu podniesienie własnych kwalifikacji w tym zakresie.

Przestrzega ustalonych procedur w pracy laboratoryjnej, dba o bezpieczeństwo własne oraz innych osób podczas pracy.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach, samodzielność podczas wykonywania badań, raport końcowy z prowadzonych badań. Próg zaliczeniowy 60%.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www6-5 (2024-09-13)