Ekobudownictwo I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 6.19-EBUD1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ekobudownictwo I |
Jednostka: | Wydział Przyrodniczo-Techniczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z wiadomościami na temat podstawowych elementów konstrukcyjnych budynku: fundamenty, ściany i słupy, stropy, stropodachy i dachy, schody. Zapoznanie z zasadami doboru: materiałów konstrukcyjnych dla przegród wielowarstwowych; izolacje termicznych i wilgotnościowych w budynkach. Samodzielne wykonanie przez studenta projektu elementu konstrukcyjnego budynku wraz z jego izolacją. |
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z wiadomościami na temat: fizyki materiałów budowlanych i mechaniki gruntów. Zapoznanie studentów z wiadomościami na temat podstawowych elementów konstrukcyjnych budynku: fundamenty, ściany i słupy, stropy, stropodachy i dachy, schody. Zapoznanie studentów z wiadomościami na temat statyki i stateczność konstrukcji; wpływu czynników środowiskowych na trwałość budowli. Zapoznanie studentów z wiadomościami na temat: konstrukcji budynków wielokondygnacyjnych – budynki ze ścianami nośnymi i szkieletowe, konstrukcje specjalne budynków wysokich; elementami konstrukcji budynków typu halowego; Zapoznanie z zasadami konstrukcji pokryć dachowych o dużych rozpiętościach; ciągów komunikacyjnych w budynkach. Zapoznanie z zasadami doboru: materiałów konstrukcyjnych dla przegród wielowarstwowych; izolacje termicznych i wilgotnościowych w budynkach. Samodzielne wykonanie przez studenta projektu elementu konstrukcyjnego budynku wraz z jego izolacją. Wykształcenie umiejętności praktycznego odczytywania informacji z dokumentacji technicznej oraz rysunków technicznych budowlanych. OBCIĄŻENIE PRACĄ STUDENTA: Przygotowanie do zajęć seminaryjnych - 30 godzin, Przygotowanie się do kolokwium zaliczeniowego - 15 godzin, Udział w konsultacjach - 10 godzin |
Literatura: |
1. Budownictwo ogólne. T.1. Materiały i wyroby budowlane. Wyd. Arkady, 2007. 2. Budownictwo ogólne. T.2, Fizyka budowli. Wyd. Arkady, 2007. 3. Budownictwo ogólne. T.3. Elementy budynków, podstawy projektowania. Wyd. Arkady, 2009 4. Budownictwo ogólne. T.4, Konstrukcje budynków. Wyd. Arkady, 2009. 5. Begemann W. i in. Inżynieria ekologiczna w budownictwie wodnym i ziemnym. Arkady, 2005 6. Ustawa Prawo budowlane |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: posiada wiedzę dotyczącą fizyki materiałów budowlanych i mechaniki gruntów; posiada wiedzę dotyczącą podstawowych elementów konstrukcyjnych budynku: fundamenty, ściany i słupy, stropy, stropodachy i dachy; posiada wiedzę dotyczącą konstrukcji budowli, statyki i stateczność konstrukcji; wpływu czynników środowiskowych na trwałość budowli. UMIEJĘTNOŚCI: posiada umiejętność definiowania konstrukcji budynków wielokondygnacyjnych – budynki ze ścianami nośnymi i szkieletowe, konstrukcje specjalne budynków wysokich; elementami konstrukcji budynków typu halowego; posiada umiejętność definiowania konstrukcji pokryć dachowych o dużych rozpiętościach; ciągów komunikacyjnych w budynkach; składów na materiały sypkie: bunkry i silosy; zbiorników na wodę, paliwa płynne i gazy; posiada umiejętność: definiowania oraz doboru materiałów do wykonania podstawowych elementów konstrukcyjnych budynku; posiada umiejętność doboru materiałów izolacyjnych dla różnych elementów konstrukcyjnych budynków. KOMPETENCJE PERSONALNE I SPOŁECZNE: posiada umiejętność pracy indywidualnej oraz w zespole. Wykazuje się umiejętnością wykorzystania przepisów budowlanych oraz Polskich Normach; stosuje opanowane wiadomości i umiejętności inżynierskie w sytuacjach opartych na prostych analogiach oraz w sytuacjach problemowych, kojarząc poznane fakty i stawiając hipotezy oraz formułując własne argumenty przemawiające za ich słusznością; uaktualnia samodzielnie swoją wiedzę i umiejętności kognitywne oraz zawodowe zachowując krytyczną postawę i skłonność do weryfikowania pozyskiwanych informacji. |
Metody i kryteria oceniania: |
NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE: 1. wykład z prezentacją multimedialną 2. zajęcia na odległość z wykorzystaniem platformy e-learningowej Moodle 3. projekt: pracownia komputerowa wyposażona w arkusze kalkulacyjne MS Excel SPOSOBY OCENY: F1. Wykład – czynny udział w zajęciach wykładowych F2. Seminarium – czynny udział w zajęciach seminaryjnych, przygotowanie zadania projektowego F3. Kompetencje personalne i społeczne – ocena pozytywna lub negatywna P1. Wykład – kolokwium pisemne z materiału wykładów P2. Seminarium – zaliczenie na ocenę zadania projektowego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.