Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedology

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: KS-JO-06-7-P
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedology
Jednostka: Instytut Inżynierii Środowiska i Biotechnologii
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Nakład pracy studenta:

Total hours: 60

Total ECTS: 4

1,2 ECTS – participation in 30 lecture hours

1,2 ECTS – participation in 30 laboratory hours

0,6 ECTS – 15 hours of preparation for before and after class exercises

1 ECTS – 25 hours of test preparation


Skrócony opis:

Introduce students to advanced knowledge in soil science and the processes occurring within it; Familiarize students with soil classification criteria and develop the ability to recognize soil types in the field and determine their agricultural suitability; Develop the ability to interpret soil laboratory analysis results and discuss them in the context of relevant scientific literature applicable in practice.

Literatura:

- Nyle C. Brady, Ray R. Weil. (1984). The Nature and Properties of Soils. https://archive.org/details/natureproperties0000bradInternet Archive+1The Library of Congress+1

- Hans-Peter Blume et.al. Scheffer/Schachtschabel Soil Science(2016). SpringerLink https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-642-30942-7 https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/978-3-642-30942-7.pdfSpringerLink

- Mark Ashman and Geeta Puri. Essential Soil Science: A Clear and Concise Introduction to Soil Science. Wiley.https://www.wiley.com/en-us/Essential+Soil+Science%3A+A+Clear+and+Concise+Introduction+to+Soil+Science-p-9780632048854

Efekty uczenia się:

Knowledge: Understands research methods and techniques used in analyzing the physical, chemical, and biophysical properties of soils. Knows and interprets the relationships between abiotic and biotic processes influenced by climatic and geological-morphological conditions in shaping soil properties. Has advanced knowledge of lithospheric processes and accurately describes the processes leading to soil formation.

Skills: Can assess the suitability of methods and tools used to solve basic soil science tasks, including soil fertility assessment. Reads professional literature with comprehension and applies it to interpret and develop laboratory analysis results.

Social Competences: Able to collaborate and work effectively in a team. Takes responsibility for the safety of their own work and that of others. Can present reports on both independent and team-based work.

Metody i kryteria oceniania:

Laboratory: Reports from individual exercises – 100%

Lecture: Test – 100%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Koordynatorzy: Izabella Pisarek
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3-2 (2025-04-29)