Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

English in Academic Contexts

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: KZ-01-00-000003-E
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: English in Academic Contexts
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Skrócony opis:

The task of the course is to develop student`s awareness of the specificity of using practical English in academic contexts.

Pełny opis:

The aim of the course is to help students achieve fluency in discussing various topics concerning daily and university life and to enable them to express and exchange ideas concerning various issues; to familiarize students with certain terms, idiomatic expressions and grammatical constructions which aim at improving their ability to express themselves well; to improve speaking, writing, listening and reading skills by introducing the specific vocabulary and grammatical forms

Course content

Personalities and lifestyles – describing people, personal values, moral dilemmas, ambitions;

How to interpret body language;

Education and young people;

Making decisions - strategies and dilemmas;

Giving advice – problems and solutions;

Work – can a workplace be our second home?;

Interesting jobs – why not changing a job into an adventure;

Formal writing - useful tips and vocabulary;

Academic vocabulary;

The changing world - How did it use to be in the past?;

Utopia – If I were a creator of a perfect world, I would...;

Are there no limits? Bionic bodies, technology, and the exploration of space;

New place – new life: benefits and drawbacks connected with travelling, student exchanges and educational programmes;

Crime and punishment – are we safe in a Big Brother’s world?;

Politics and elections - If I win the elections, the world will benefit because....;

Humour – are we really supposed to laugh at everything?;

Elements of phonetics – sounds and their pronunciation;

Giving presentations – tips and useful vocabulary;

Linguistic traps - words that are often confused and prepositions which can change everything;

Grammar can be fun too – a few grammatical constructions which can be problematic.

Literatura:

Reading list

A. obligatory reading (to get a credit):

A.1. used in class

Materials prepared by the instructor.

B. supplementary reading

Materials prepared by the instructor

Efekty uczenia się:

Knowledge

Student knows:

1. rules of organizing a text in English

2. rules of holding a conversation on various topics in the academic environment

3. grammar, lexical and stylistic rules of English

Skills

Student can:

4. fluently communicate in English in writing and speaking

5. participate in a discussion

6. do a presentation on a given topic

Social competences

Student:

7. is confident in speaking and writing in English in the academic environment

8. is organized and conscientious in carrying out individual and group work

9. is confident in understanding, listening and reading texts in English

Metody i kryteria oceniania:

Lessons in a didactic room : practical project, individual and group work, discussion, practical exercises, text analysis,, case analysis, doing exercises,

Active participation in the course

Taking part in a debate

Presenting a presentation

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www3 (2024-03-22)