Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Facebook and the Likes: Critical Approach to Social Media

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: KZ-02-08-000028
Kod Erasmus / ISCED: 14.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0314) Socjologia i kulturoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Facebook and the Likes: Critical Approach to Social Media
Jednostka: Instytut Nauk Pedagogicznych
Grupy: Kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne
Kursy zmienne ogólnouczelniane prowadzone w języku obcym nowożytnym
Kursy zmienne ogólnouczelniane społeczne
Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne)
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

The course aims to critique the services and tools of so called Web 2.0 – ‘social media’ which are socially used as public spaces being however in the hands of private entrepreneurs.

Pełny opis:

The course aims to critique the services and tools of so called Web 2.0 – ‘social media’ which are socially used as public spaces being however in the hands of private entrepreneurs. Corporate business tacitly assumes certain sociology of their services and academic sociology is challenged to deconstruct it. The aim of the course is to prepare the students to the sociological critique of the new media.

Literatura:

Fuchs, Christian. 2016. Critical Theory of Communication. London: University of Westminster Press.

Geert Lovink and Miriam Rasch (eds) (2013). Unlike Us Reader. Social Media Monopolies and Their Alternatives. Institute of Network Cultures, Amsterdam.

Christian Fuchs. 2014. Social Media: A Critical Introduction. Sage, London.

danah boyd. 2014. It’s complicated : the social lives of networked teens. Yale University Press.

José van Dijck (2013). The Culture of Connectivity: A Critical History of Social Media, OUP.

Barry Wellman, Lee Rainie (2012). Networked: The New Social Operating System. MIT Press.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www5 (2024-03-22)