Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teaching on a Graduate Level

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PHD-TGL-2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Teaching on a Graduate Level
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis: (tylko po angielsku)

Course content:

• Best practices – observation and analysis

• The participants’ practices – critical discussions

• Teaching skills, personality and knowledge

• Reflectivity in teaching

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Course aims:

The course aims to continue the development of the participants’ knowledge necessary for teaching college courses on a graduate level (P8S_UW). The participants will be familiarised with several texts on the best professional practices in the field of higher education. They will also be able to critically approach the graduate level course syllabi and share their practical implementation of teaching on a graduate level, using contemporary methods and tools (P8S_UU). The course aims to focus on interpersonal and communicative skills that allow for a successful transmission of knowledge to graduate students. After finishing the course, the participants will be able to give feedback and evaluate their work in a critical and thoughtful manner (P8S_UU).

Literatura: (tylko po angielsku)

Literature:

Dörnyei, Z. (2005). The psychology of the language learner: Individual differences in second language acquisition. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.

Knowles, M. S., Holton, E. F., and Swanson, R. A. (2011). The adult learner. 7th ed. London: Elsevier

Taylor, C. and Su, F. and Wood, M. (2012). What makes a good university lecturer? Students’ perceptions of teaching excellence. Journal of Applied Research in Higher Education, 4 (2). pp. 142-155.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Course Credit:

Pass with grade based on active participation in classes and class discussions and a written assignment verifying the knowledge of the presented material on teaching adults on a graduate level.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www3-1 (2024-03-12)