Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Intercultural Communication

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 02.06-S2-EN-IC
Kod Erasmus / ISCED: 14.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0314) Socjologia i kulturoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Intercultural Communication
Jednostka: Instytut Nauk Pedagogicznych
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Literatura uzupełniająca:

Fuchs, Christian. 2016. Critical Theory of Communication: New Readings of Lukács, Adorno, Marcuse, Honneth and Habermas in the Age of the Internet. London: University of Westminster Press

Bennett et al (eds) New Keywords - a Revised Vocabulary of Culture and Society

Skrócony opis:

The aim of the course is to examine the notion of the intercultural communication as an interdisciplinary field of basic and applied study. In the former dimension, it seeks to analyze and develop an understanding of different cultures and cross-cultural contact in different settings (education, civil society, business, and management). In the latter respect, during the course, different case studies of utilizing the anthropological and sociological knowledge to facilitate and foster intercultural communication will be used. The students will develop their own applied case studies (in groups) in order to apply the theoretical knowledge to identify practical issues and propose solutions.

Pełny opis:

Course content:

A. Workshops:

1. Basic concepts: Culture, Communication, Identity

2. Intercultural Communication as an Interdisciplinary Field of Studies

3. Applied Intercultural Communication: practical contexts

4. Identity and Culture

5. Media and Culture

6. Case studies: Local and Incoming Student’s Experiences in Opole

7. Theorizing Cases (group work)

8. Designing Case Studies (group work)

9. Fieldwork (group work)

10. Discussing results

11. Submitting reports

Literatura:

Anastacia Kurylo (ed.), Intercultural Communication, 2013

Efekty uczenia się:

Knowledge

Student:

• Understands the interdisciplinary character of intercultural communication and its relation to sociology.

• Knows the relationships between the communication and culture on micro and macro levels and understands the links between them.

• Knows the multifaceted notion of identity and understands its importance in intercultural communication process.

• Knows the concept of culture and its significance in the everyday lives.

Skills

Student:

• Can use the knowledge in practical contexts in order to attempt to solve real-life issues.

• Is able to identify controversial issues of local or regional communities of Opole region.

Social competences

Student:

• Can identify the norms and values of different groups and can act upon them to solve problems related to them.

• Is open to different ideas and ways of seeing things. Is eager to engage in productive conversation with the other.

• Understands that it is crucial to discuss and approach problems from different perspectives. Both: theoretical and the stakeholder’s groups points of view.

• Willingly engages in group work.

• Can use advanced sociological knowledge to identify and attempt to solve social problems.

• Identifies social inequalities and can reflexively address them.

Metody i kryteria oceniania:

• In class group work

• Conducting case studies

• Final report

Basic criteria:

• Satisfactory if the student takes part in the classes and delivers a final report with minimum information.

• Good if the student contributes to the class discussion and submits an elaborate final report.

• Very good if the student participates in the classes with a meaningful input to the discussions and turns in an elaborate, innovative, critical and insightful final report.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www5 (2024-03-22)