Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proactivate Yourself

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.2.5-EC-PY
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0220) Nauki humanistyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Proactivate Yourself
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Profil kształcenia:

stacjonarny

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

Realizowany zdalnie

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

1 ECTS – 30 hours: class participation,

1 ECTS – 15 hours: preparation/reading + 15 hours: consultations

Skrócony opis:

Course description:

This course is for students who want to learn practical ways of how to function in a modern society: how to coexist with other people, even if we do not share their perspective, how to stand our own ground without intentionally hurting the opponents, and how to maneuver own life happily. The essential part of the course is students’ active participation in pair works, group works and whole group tasks. The course is for those who: are open to people and new experiences, want to establish their priorities and learn how to act in accordance with them, want to learn how to act in life successfully, want to learn how to build good relations with others.

Pełny opis:

Course objectives:

The aim of the course is to strengthen students’ proactivity in different of aspects of their life, to show them the ways of self-development, and how to act as an autonomous individual at the university and in private life. It shows how to function in a modern society: how to coexist in a group of people, even if we do not share their perspective, and how to listen empathically to others.

----------------

Course content:

During the course the following aspects will be discussed and trained:

1. how to manage personal life principles

2. how to make new habits and break unwanted habits

3. how to become principle-centered - writing a personal mission statement

4. how to communicate in a more empathic way

5. how to plan everyday duties and activities effectively.

-----------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

online classes, PowerPoint presentations, ICT tools: MS TEAMS, individual activity, pair and group work, discussion,

Literatura:

Reading list

Covey, S. (2012). 7 Habits of Highly Effective People. FranklinCovey Company.

Online source: https://www.franklincovey.com/the-7-habits/

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge

Student knows and understands:

1. key terminology and techniques of self-development (for example, emphatic communication techniques, thechniques of effective planning – Eisenhower’s Marix tech-niques, how to write a personal mission statement) (k_W02/P6S_WG)

Skills

Student can:

2. use different source material (the Internet, Facebook) and prepare own challenges (k_U04/P6S_UK)

3. use knowledge and skills gained during the course and apply them into their life (k_U11)

Social competences

Student is ready to:

4. prioritise tasks and duties in their life (k_K01/P6S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

1. Active participation during classes (continuous assessment) – 30% of the final grade (outcome 1,2,3)

2. Three challenges – 70% of the final grade (outcome: 1,2,3,4)

To get a credit students need to pass all challenges.

Marks are granted according to the following framework:

grade 2,0 (fail): 0–49%

grade 3,0 (average): 50–59%

grade 3,5 (plus average): 60–69%

grade 4,0 (good): 70–79%

grade 4,5 (plus good): 80–89%

grade 5,0 (very good): 90–100%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)