Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Stress Management

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.2.5-EC-SM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Stress Management
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

Realizowany zdalnie

Skrócony opis:

Course description

This course aims to familiarize the students with the notion of stress along with its coping mechanisms, by introducing various psychological findings and interesting case studies.

-----------------

1 ECTS – 30 hours in class

1 ECTS – 20 hours- preparing for classes, 10hrs consultation

-----------------

contact

the teacher: Ewa Skał: ewa.skal@uni.opole.pl

the coordinator: m.tukiendorf@uni.opole.pl

Pełny opis:

Course objectives

The course objective is to enhance the student’s understanding of the many complex dimensions of stress along with proposing different strategies in overcoming stress encountered in the course of everyday life. Additionally students will improve their speaking, listening as well as reading comprehension skills in English.

-------------------------

Course content

1. Stress: An Introduction

2. Stress, Biology and Psychology

3. The Causes and Ramifications of Stress: Case Studies

4. Introduction to Coping Mechanisms: The Good and the Bad

5. Music therapy and its influence on stress reduction

6. Art and Stress

7. Animal-Assistance and its Benefits

8. The Power behind Breathing Techniques and Smiling 

9. Stress and Positive Thinking

10. Stress and Gender

11. Individual Projects with discussion

12. Individual Projects with discussion

--------------------

Methods of teaching / forms of instruction

ICT tools, MSTeams platform, working in pairs and groups, projects and exercises that require creative and critical thinking, input in textual, visual as well as auditory form.

Literatura:

Reading list

A. obligatory reading (to get a credit):

A.1. used in class

Greenberg, Melanie. The Stress-Proof Brain. New York: New Harbinger Publications, 2017.

Maslov, Abraham. Motivation and Personality. New York: Harper & Row Publishers, 1954.

Storoni, Mithu. Stress-Proof. New York: TeacherPerigee, 2017.

Soto, Naomi, Rhonda Atkinson and Gregory Smith. Coping with Stress. Florida: Florida Literacy Coalition, 2010.

B. supplementary reading

A.2. used for self-study

Fine, Aubrey. Handbook on Animal-Assisted Therapy. London: Elsevier, 2006.

Goodman, Karen D. Music Therapy Education and Training: from Theory to Practice. Nordic Journal of Music Therapy, 21(2): 197–198.

http://pudel.opole.pl/

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK since 20189

Knowledge

1. The student knows and understands how to analyse and interpret texts and culture products in reference to stress management (P6S_WG).

2. The student has preliminary knowledge on stress in the area of psychology. (P6S_WG)

Skills

The student can:

3. use their knowledge related to stress managment and perform tasks in not fully predictable conditions (P6S_UW).

4. think creatively and critically (P6S_UU).

5. communicate in pairs and groups (P6S_UO).

Social competences

6. The student is ready to critically assess their knowledge in the humanities and recognize the importance of language skills in solving cognitive practical problems (P6S_KK).

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of the learning outcomes:

Preparing and giving a presentation (60%) - (learning outcome 1,2,3,4,5,6)

Active participation (40%) (1,2,3,4,5,6)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)