Spanish - integrated skills 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.2.5-W1-HSZ3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Spanish - integrated skills 3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Pełny opis: |
Moduł 17b Specjalnościowy 3 Kod ECTS 1.2.5-D1-M17b Liczba godzin 60 Liczba ECTS 6 Forma zaliczenia zaliczenie z oceną Rok drugi Semestr zimowy Typ zajęć do wyboru Język hiszpański Wymagania wstępne Znajomość języka hiszpańskiego na poziomie A1+ Nazwa jednostki prowadzącej przedmiot Uniwersytet Opolski / Wydział Filologiczny / Instytut Filologii Angielskiej Studia kierunek* poziom kształcenia forma studiów profil kształcenia specjalność* Filologia Angielska pierwszy stacjonarne ogólno-akademicki Język angielski z językiem hiszpańskim *nazwa zgodna z zatwierdzonym katalogiem kierunków i specjalności Przedmioty wchodzące w skład modułu Nazwa przedmiotu Kod ECTS Forma zajęć Liczba godzin Liczba ECTS Prowadzący Sprawności zintegrowane III 1.2.5-D1-HSZ3 ćw. 45 4 mgr K. Krupa Fonetyka 1.2.5-D1-HF Ćw. 15 2 mgr K. Krupa Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów zamierzonych Sprawności zintegrowane III: zaliczenie pisemnego kolokwium (2, 7, 8) oddanie pracy pisemnej (3,4,5, 6,7) zaliczenie testu końcowego (2, 7, 8) zaliczenie wypowiedzi ustnej(3,4, 5,6,7) Fonetyka: zaliczenie testu z transkrypcji fonetycznej (1, 7, 8) zaliczenie testu końcowego (1, 7, 8) aktywny udział w zajęciach (4,6,7,9) wykazanie się umiejętnością prawidłowego przeczytania krótkiego tekstu (1, 2, 3) Sposób realizacji zajęć i metody dydaktyczne Sprawności zintegrowane III: - zajęcia w sali dydaktycznej - metoda komunikatywna oparta w dużym stopniu na pracy w parach lub w grupach Fonetyka: - zajęcia w sali dydaktycznej - praca indywidualna - praca w parach Liczba punktów ECTS – nakład pracy studenta Sprawności zintegrowane III: 4 pktECTS : 45 godz. zajęć 23 godz. konsultacji 15 godz.- przygotowanie do zajęć 5 godz.- przygotowanie pracy pisemnej 5 godz. - przygotowanie się do kolokwium 5 godz. - przygotowanie się do testu zaliczeniowego 3godz.- przygotowanie się do ustnej prezentacji Fonetyka: 2 pktECTS : 15 godz. zajęć 7 godz. konsultacji 15 godz. - przygotowanie do zajęć 5 godz. - przygotowanie się do testu zaliczeniowego 3 godz - przygotowanie się do czytania tekstu 5 godz. – przygotowanie się do testu z transkrypcji fonetycznej. Ogólny opis modułu Zintegrowanie podstawowych umiejętności posługiwania się językiem hiszpańskim na poziomie A2/B1. Cele przedmiotu Rozwijanie kompetencji językowych z języka hiszpańskiego w dziedzinie mówienia ,pisania, czytania ze zrozumieniem oraz rozumienia ze słuchu na poziomie A2/B1. Analiza systemu fonetycznego i fonologicznego współczesnego języka hiszpańskiego (samogłoski, spółgłoski, dyftongi, tryftongi, rozziewy) oraz sposobu ich artykulacji. Zapoznanie się z zapisem fonetycznym, prawidłową wymową i pisownią, charakterystyką akcentu (w tym z akcentem graficznym), wzorcami intonacji oraz dialektami języka. Treści programowe Sprawności zintegrowane III: 1. Referirse a las acciones pasadas (Pretérito Indefinido). 2. Los viajes. 3. La ropa. 4. El tiempo atmosférico. 5. Referirse a las acciones pasadas recientes ( Pretérito Perfecto de Indicativo). 6. El estado físico y la salud. 7. Describir lugares, personas, actividades habituales en el pasado ( Pretérito Imperfecto de Indicativo). 8. Pedir y dar permiso (Imperativo afirmativo). 9. La cocina y los alimentos (Objeto Directo, Objeto Indirecto). 10. Estilos musicales (repaso de los tiempos pasados). 11. Recuerdos de las vacaciones ( Pretérito Pluscuamperfecto de Indicativo). 12. Expresiones de la condición. 13. Predicciones para el futuro ( Futuro Imperfecto de Indicativo). Fonetyka: 1. Zapoznanie się z podstawowymi pojęciami fonetycznymi i fonologicznymi oraz budową aparatu mowy. 2. Klasyfikacja głosek (spółgłoski, samogłoski, dyftongi). 3. Tryftongi i rozziewy. 4. Akcent w rozziewach, dyftongach i tryftongach. 5. Zapis fonetyczny rozziewu i dyftongu. 6. Sposób i miejsce artykulacji spółgłosek. 7. Warianty wymowy spółgłosek i ich zapis fonetyczny. 8. Warianty wymowy spółgłosek oraz zapis fonetyczny wyrazów. 9. Upodobnienie dźwięków. 10. Sylaba (samogłoskowe i spółgłoskowe połączenia międzywyrazowe). 11. Akcent (klasyfikacja wg sylaby akcentowanej, zasady stosowania, rodzaje). 12. Funkcja dystynktywna akcentu. 13. Wyrazy akcentowane i nieakcentowane. 14. Intonacja – charakterystyka i wzory intonacyjne. 15. Transkrypcja fonetyczna. Wykaz literatury A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu lub testu zaliczeniowego): A.1. wykorzystywana podczas zajęć Pinilla R., San Mateo A., ELExprés. Curso intensivo de español. A1-B1., SGEL, 2008. Peris E.M., Sans Baulenas N., Gente 2, Difusión, Barcelona, 2004 Martilla J.A., Sánchez A., MANUAL práctico de corrección fonética del español, SGEL, Madrid 1998 Nowikow W., Fonetyka hiszpańska, Warszawa: PWN, 2005 A.2. studiowana samodzielnie przez studenta R.Pinilla A.San Mateo, ELexpres A1-A2-B1 cuaderno de ejercicios” wyd. SGEL 2008 unidades 7-14 Peris E.M., Sans Baulenas N., Gente 2, cuaderno de ejercicios, Difusión, Barcelona, 2004 Alvarez Martinez M.A. (coord.), En fonetica. Elemental A2, Madrid: Anaya, 2008 Nuno Alvarez M.P., En fonetica. Medio B1, Madrid: Anaya, 2008 Siles Artes J., Ejercicios prácticos de pronunciación de español, SGEL, Madrid, 2000 B. Literatura uzupełniająca Gramática española por niveles, Editorial EDINUMEN. Cortes Moreno, M.,Didáctica de la prosodia del español: la acentuación y la entonación.Madrid: Edinumen, 2002 Quillis A., Tratado de fonología y fonética españolas, Madryt 1999. Efekty kształcenia Wiedza Student: 1. ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu systemu fonetycznego i fonologicznego języka hiszpańskiego w systemie nauk filologicznych 2. ma uporządkowaną wiedzę na temat struktur języka hiszpańskiego- składni, fleksji, leksyki 3. zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji materiałów językowych 4. ma świadomość kompleksowej natury języka oraz jego złożoności i historycznej zmienności jego znaczeń (K_W16) Umiejętności Student: 5. potrafi wyszukać i użytkować informacje usłyszane lub zawarte w tekście (K_U01) 6. umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje kompetencje językowe pod kierunkiem opiekuna naukowego (K_U03) 7. potrafi w spójny sposób wypowiadać się na wskazany temat w mowie i na piśmie Kompetencje społeczne Student: 8. odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy (K05) 9. jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w pracy w parach lub grupach (K_K04) Kontakt kkrupa@uni.opole.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.