Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Language skills: reading and listening 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.2.5-W1-SJC2
Kod Erasmus / ISCED: 09.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Language skills: reading and listening 2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

The task of the course is to raise student`s language fluency to level C1 (according to the criteria suggested by CEFR for languages) in regards to:

- understanding exacting texts carrying the hidden meaning,

- correct usage of rules of pronunciation and intonation,

- elastic usage of the language in writing for general purposes,

- correct creation of detailed and relatively complex texts in the form suitable with the content,

- controlled usage of the mechanisms of text organization,

Pełny opis:

Listening comprehension: understanding informative monologues, conversation held by two or three people and also abrupt fragments of speech presenting one topic matter. Reading comprehension: different forms of texts on the basis from which a student has to find out or match particular elements of information. Vocabulary and language structures: variety of texts presenting structures requiring correction, completion or transformation according to a given model.

Literatura:

A. obligatory reading (to get a credit):

A.1. used in class

Adams-Tukiendorf, M., and D. Rydzak. (2003). Developing writing skills: A manual for EFL students. Opole: Uniwersytet

Opolski.

Gude, K., i M. Stephens. (2010). CAE result. Oxford: Oxford University Press.

Mac Andrew, R., and R. Martinez. (2001). Taboos and issues. Thomson.

A.2. used for self- study

Harrison, M. (2010). CAE practice tests. Oxford: Oxford University Press.

B. supplementary reading

Individual choice of sources

Efekty uczenia się:

Knowledge

Student knows:

1. rules of holding a conversation on different topics (K_W12)

2. rules of selecting texts to express particular types of information (K_W12)

3. rules of writing information and instructional essays and illustrative and defining essays (K_W12)

4. rules of searching for missing information (K_W12)

5. rules of effective reading and listening and creating texts (K_W12)

6. rules of employing communication strategies (K_W12)

Skills

Student can:

7. do complicated sentence transformations (K_U11, K_U13)

8. use everyday statements in English, including idioms and colloquialisms (K_U13)

9. fluently communicate in English in writing and speaking (K_U05, K_U09, K_U13)

10. write information and instructional essays and illustrative and defining essays (K_U13)

11. hold a conversation in a group (K_U07)

12. use the software to the electronic edition of the text

13. do a presentation on a given topic (K_U10)

14. analyze the structure and text progression (K_U14)

15.identify the meaning and grammar connections among various elements of the text (K_U14

Social competences

Student:

16. is confident in speaking and writing in English on C1 level (K_K02)

17. is organized and conscientious in carrying out individual and group work (K_K05)

18. is confident in understanding listening and reading texts on C1 level C1 (K_K02)

19. uses communication skills taking into consideration an adequate intonation (K_K02)

20. acts ethically by marking in own texts borrowed materials from different authors (K_K11)

21. takes part in various artistic and cultural forms (literature, film, theatre) (K_K14)

Metody i kryteria oceniania:

- active participation in the classes,

- a credit test at the end of the semester (a pass at 55%)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3-4 (2025-05-14)