Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Language skils: speaking and writing 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.2.5-W1-SJMP1
Kod Erasmus / ISCED: 09.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Language skils: speaking and writing 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Working on and improving the language skills – speaking and writing - in correlation: writing tasks are based on discussions; establishing

writing as the process introduced in the earlier courses.

Pełny opis:

The task of the course is to raise students' language fluency to the C1 level (according to the criteria suggested by CEFR for languages) in

regards to:

- spontaneous speaking including sufficient fluency and precision,

- correct usage of rules of pronunciation and intonation,

- elastic usage of the language in speaking and writing for general purposes,

- correct creation of detailed and relatively complex texts in the form suitable with the content,

- controlled usage of mechanisms of text organization.

The speaking component concentrates on: giving information, expressing opinions, giving proofs and arguments, informing the speaker

about personal feelings and experience, expressing assumptions, encouraging the speaker to exchange the views, expressing acceptance

or lack of it in the context of the speaker;

The writing component concentrates on: an informative essay, an illustrative essay, a definition essay.

Literatura:

A. obligatory reading (to get a credit):

A.1. used in class

Adams-Tukiendorf, M., and D. Rydzak. (2003). Developing writing skills: A manual for EFL students. Opole: Uniwersytet

Opolski.

Gude, K., i M. Stephens. (2010). CAE result. Oxford: Oxford University Press.

Mac Andrew, R., and R. Martinez. (2001). Taboos and issues. Thomson.

A.2. used for self- study

Harrison, M. (2010). CAE practice tests. Oxford: Oxford University Press.

B. supplementary reading

Individual choice of sources

Efekty uczenia się:

Knowledge

Student knows:

- rules of holding a conversation on different topics (K_W12)

- rules of selecting texts to express particular types of information (K_W12)

- rules of writing information and instructional essays and illustrative and defining essays (K_W12)

- rules of employing communication strategies (K_W12)

Skills

Student can:

- use everyday statements in English, including idioms and colloquialisms (K_U13)

- fluently communicate in English in writing and speaking (K_U05, K_U09, K_U13)

- write information and instructional essays and illustrative and defining essays (K_U13)

- hold a conversation in a group (K_U07)

- analyze the structure and text progression (K_U14)

- identify the meaning and grammar connections among various elements of the text (K_U14)

Social competences

Student:

- is confident in speaking and writing in English on C1 level (K_K02)

- is organized and conscientious in carrying out individual and group work (K_K05)

- uses communication skills (K_K02)

- acts ethically by marking in own texts borrowed materials from different authors (K_K11)

Metody i kryteria oceniania:

- active participation in class discussions,

- three essays

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)