Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Language skills: English vocabulary and structures 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.2.5-W1-SJS1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Language skills: English vocabulary and structures 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

The goal of this course is to improve students' language fluency at C1 level in correlation to the usage of vocabulary and structures characteristic of more formal language registers.

Pełny opis:

The main purpose of the course is to improve the students’ C1-level competence. Through practical analysis of exam-oriented tasks with reference to the structures and vocabulary of English, the course guides the students towards their Practical English Exam. The course focuses on:

- developing students' command of vocabulary with special reference to formal language registers,

- understanding authentic texts while reading and paraphrasing,

- improving the students' knowledge of English grammar and structures used at C1 level,

- developing exam task-solving techniques.

The course explores mainly such fields as: Grammatical tenses; nouns, agreement and articles; determiners and quantifiers; adverbs and adjectives; comparison; verb patterns; adverbial clauses; vocabulary: cities, urban development, personal histories, the arts, migrations, gender issues, health, media, the environment.

Literatura:

Crow, J. (1986). Vocabulary for Advanced Reading Comprehension: the Keyword Approach. Englewood Cliffs: Prentice Hall Regents.

Graver, B.D. (1993). Advanced English practice. Oxford: Oxford University Press.

Gude, K. (1996). Advanced Listening and Speaking: CAE. Oxford: Oxford University Press.

Harrison, M. (2010). CAE : practice tests. Oxford: Oxford University Press.

Robinson, Carole and Helen Parker. (1986). Themes for Listening and Speaking. Oxford: Oxford University Press.

Thomas, B.J. (1995). Advanced vocabulary and idiom. Harlow: Longman.

Walton, R. (1994). Advanced English CAE. Grammar Practice. London: Nelson.

Efekty uczenia się:

Knowledge

Graduate knows:

1. contemporary cultural issues (k-W-1)

2. grammatical, lexical and stylistic rules of C1-Level academic English (k-W-8)

Skills

Graduate can:

3. analyse and comprehend academic texts, as well as apply grammatical, lexical and stylistic rules of C1-Level formal English, and converse in English (k-U-2)

4. search for, analyse, select and use information utilizing various sources and methods (k-U-9)

Social competences

Graduate:

5. operates C1-Level written and spoken English (k-K-1)

6. cooperates and work in groups (k-K-2)

Metody i kryteria oceniania:

- two tests test – 1,2,3,5

- class participation – outcomes: 1,2,3,4,5,6

Final credit test in vocabulary and structures – 80%

Classroom participation – 20%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)