Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Undergraduate seminar 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.2.5-W1-SL1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Undergraduate seminar 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria dyplomowe

Skrócony opis:

The seminar is profiled and refers to critical language/communication studies. Topics in soio-linguistic and textual analyses are also welcome. During the seminar the Students select topics for their research papers and realise their writing research projects throughout the two semesters. The seminar terminates with BA defence

Pełny opis:

The topics covered during the first semester:

1. CDA - the theory and practice

2. Social groups and identities - stance, position and ideology in texts

3. Figurative and metaphorical language

4. Institutionalised and non-institutionalised discourses - bias, imbalance and power

5. Gender, age and politics - the images of individuals and groups constructed in public discourses

Literatura:

Bloor, M., T. Bloor. 2005. The Practice of Critical Discourse Analysis. Hodder Arnold.

Blommaert, J. 2005. Disourse: A Critical Introduction. Cambridge University Press.

van Dijk, T. A. 2009. Society and Discourse. How Social Contexts Influence Text and Talk. Cambridge University Press

Schiffrin, D., Tannen, D., Hamilton, H. (Eds.). 2001.The Handbookk of Discourse Analysis. Blackwell Publishers, Ltd.

- plus the reading materials delivered by the Teacher

Efekty uczenia się:

k-W-1 (P6S_WG)

k-W-2 (P6S_WG)

k-W-4 (P6S_WG)

k-U-1 (P6S_UW)

k-U-2 (P6S_UW)

k-U-3 (P6S_UW)

k-U-4 (P6S_UK)

k-U-5 (P6S_UK)

k-K-1 (P6S_KK)

k-K-5 (P6S_KR)

Metody i kryteria oceniania:

1. Students attend the class and take part in discussions

2. Students prepare projects: ppt presentations or debates on topics selected from the list

3. For credit the Students present their theses in print delivered according to the schedule set at the beginning of the semester.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www6-4 (2025-05-14)