Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic writing 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.2.D3.EPC.40
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Academic writing 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany zdalnie

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

Within Academic writing students learn about flexible and situationally appropriate usage of language in writing, including grammatical correctness and stylistic appropriateness, as well as appropriate usage of mechanisms of text organization and structuring,

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Academic writing 1 aims at developing academic writing skills necessary to skilfully write academic texts, including systematic research practices, using library sources, paraphrasing, summarizing, and quoting sources (MLA/APA) to avoid plagiarism.

Academic writing 1

1 ECTS – 30 class participation hours

1 ECTS – 15 hours for class preparation: readings and simple take-home assignments for class discussion, 15 hours of consultation

1 ECTS –5 hours of library research (searching and evaluating sources), 20 hours for preparing graded assignments

MS Teams

Literatura: (tylko po angielsku)

A. obligatory reading (to get a credit):

Adams-Tukiendorf, M., & Rydzak, D. (2003). Developing writing skills: A manual for EFL students. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.

Bailey, S. (2003). Academic writing: practical guide for students. New York: RoutledgeFalmer.

used for self-study

Cory, H. (1999). Advanced writing with English in use. Oxford: Oxford University Press.

Sullivan, K. E. (1998). Paragraph practice: writing the paragraph and the short composition. New York: Macmillan.

Coffin, C., Curry, M. J., Goodman, S., Hewings, A., Lillis, T. M, & Swann, J. (2003). Teaching academic writing: A guide for higher education. London: Routledge.

Jordan, R. R. (1999). Academic writing course: Study skills in English. Edinburgh: Pearson Education.

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Knowledge

Students:

1. have basic knowledge about the significance of the humanities, particularly the discipline of philology, in the system of scientific disciplines, about their research subjects as well as their methodological specificity(K_W01)

2. have basic knowledge about the significance of the study of language and communication within the discipline of philology, about their research subjects as well as their methodological specificity(K_W02)

3. have a systematic detailed knowledge of current research in linguistics, discourse analysis, social communication, media studies, as well as other related disciplines and their research orientations (K_W07)

Skills

Students can:

4. search for, analyze, select, evaluate and use information collected from various sources and presented in various media (K_U01)

5. apply the terminology, theoretical frameworks, research paradigms and methodological approaches of linguistics and discouse studies (including those of semiotics, sociolinguistics, pragmatics, stylistics and rhetoric), as well as communication studies and media studies (K_U04)

Social competences

Students:

6. recognize priorities and objectives in self-study, (individual and group) assignments and research (K_K06)

7. approach public communications in an analytic and critical way(K_K07)

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Graded written assignments and critical responses

paragraph writing (summary, paraphrase, synthesis) - 50%

section planning and documenting sources - 20%

in class text analysis and evaluation - 15%

in class or self-study error correction - revising - 15%

Criteria of evaluation:

60% = 3

80% = 4

100% = 5

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www3-1 (2024-04-02)