Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic English 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.5.D3.F.EN.PS.05
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Academic English 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

Course description

The course is designed to enable students to be exposed to and systematize the specialist knowledge of Academic English as a variety in profesisional academic context. Students become conversant with relevant literature as well as practice selected academic writing thinking and skills to become fully equipped to later engage in intensive reading and reporting on a study undertaken during their specialized courses.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Content

Paragraph and longer text organization: cohesion and coherence, developing ideas into paragraphs, appropriate use of formal style, punctuation, sentence variety and complexity giving examples, evaluating texts and summarizing

Vocabulary and grammatical structures typical of academic register: variety of texts related to current academic debates, precise uses of terminology in various disciplines, presenting structures requiring correction, completion or transformation according to a given model; a selection of exercises focusing on a particular stylistic issue.

Literatura: (tylko po angielsku)

Reading list

A.1. used in class

Selected relevant monographs, readers, journal articles, online materials within Academic English. Academic writing coursebooks, APA/MLA style manuals,

Adams-Tukiendorf, M., & Rydzak, D. (2003). Developing writing skills: A manual for EFL students. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.

Bailey, S. (2003). Academic writing: practical guide for students. New York: Routledge Falmer.

A.2. used for self-study

Selected relevant monographs, readers, journal articles, online materials

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Knowledge

Students:

1. have a proficiency in English at B1 level, know grammatical, lexical and stylistic rules of correct uses of English, as well as of various registers to be used appropriately in academicl contexts (k-W-1)

2. know of the main methods of analysis and interpretation of uses of specialized language(k-W-1)

3. know the formal properties and application of various genres and conventional practices in academic communication(k-W-1, k-W-7)

Skills

Students can:

4. write a coherent paragraph/essay in English, using various techniques of exposition, a range of sources and a sufficient number of arguments/perspectives/ details to underpin the thesis statement (k-U-6)

Social competences

Students:

5. fluently speak and competently write in English (at B1 level) (k-K-1)

6. cooperate with others in a team, assuming various roles(k-K-2)

7. are well-organized and reliable as regards assignments (k-K-5)

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Methods of instruction/ forms of classroom activity

1. in-class activities, lecture with multimodal presentation, group discussion, analysis, writing activities, individual reports on assigned reading,

2. individual consultations,

3.self-study

Checking attendance and participation in classroom activities (1,5, 6)

Reporting/presenting on one’s reading and research (1,5,7)

Written credit work: continuous assessment (2,3,4)

Presentation involving various academic writing and presenting skills (3,4,6)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www4-1 (2024-03-12)