Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Language skills: speaking 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.N3.EP.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Language skills: speaking 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla English Philology, niestacjonarne, I stopień, 1 semestr
Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 1

Profil kształcenia:

studia niestacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

total number of ECTS: 2

0,5 ECTS – 15 hours: participation in classes,

0,5 ECTS - 15 hour consultation

1 ECTS - 30 hours preparation to classes

Skrócony opis:

Course descripition

The course Speaking 1 improves student conversion skills in English through participation and presentations. The course focuses on discussing different topics, expressing own views, training communicative English at C1 level.

Pełny opis:

Course objectives

The aim of the course aims to train students’ communicative fluency and accuracy in speaking in English. The course prepares students for the C1 self-study exam - speaking part.

------------------

Course content

Speaking skill: discussing different topics, such as: studying at a university, social media, current social problems, personal preferences, etc.

Communication skills: training negotiation, argumentation, active listening, responsiveness, etc.; training language and pronunciation correctness.

-----------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

in-class discussions, pair work, oral perfomance and presentations, analysis of oral performance, analysis of language samples, error correction, ICT tools if necessary/MSTeams

Literatura:

Reading list

MacAndrew Richard and Martinez Ron, 2002. Taboos and Issues. Boston : Thomson Heinle.

Online source: TED conferences - www.ted.com

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQR 2019

Knowledge

Students:

1. have a proficiency in English at C1 level, know grammatical, lexical and stylistic rules of correct uses of English, as well as of various

registers to be used appropriately to social contexts (k_W07/P6S_WG, k_W03/P6S_WG)

Skills

Students can:

2. use different source materials (the Internet, library) and search, analyse, select and use information in the form of an oral presentation or

performance (k_U07/P6S_UW)

3. plan and organize individual work as well as collaborate with other students to prepare presentations in English (k_U08/P6S_UO)

4. use spoken English (relative to C1 level) correctly, fluently and effectively to discuss a variety of topics and communicate thoughts and

emotions as well as express observations and opinions in a clear manner (k_U05/P6S_UK)

Social competences

Students:

5. are well-organized and reliable as regards assignments (k_K01/P6S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

1. Active participation in class - 50% of the final grade (outcome: 1,2,4)

2. Performing communication tasks - 50% of the final grade (outcome: 1,2,3,4,5)

To get a credit students need to be active during lesson and perform communication skills at C1 level.

Marks are granted according to the following framework:

grade 2,0 (fail): 0–49%

grade 3,0 (average): 50–59%

grade 3,5 (plus average): 60–69%

grade 4,0 (good): 70–79%

grade 4,5 (plus good): 80–89%

grade 5,0 (very good): 90–100%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Ewa Kropielnicka
Prowadzący grup: Ewa Kropielnicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www5-2 (2025-04-29)