Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Learning strategies

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.N3.EP.24
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0232) Literatura i językoznawstwo (lingwistyka) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Learning strategies
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla English Philology, niestacjonarne, I stopień, 1 semestr
Studia niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 1

Profil kształcenia:

studia niestacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS: 3

1 point ECTS = 30 hours of classes

2 ECTS = 60 hours preparation to classses (report writing, homework) with direct participation of the teacher

Skrócony opis:

Course description

The course offers an opportunity to improve selected techniques and strategies of effective learning at the academic level with observation, analysis, reflection as leading processes taking the students towards optimising their studying.

Pełny opis:

Course objectives

The objective of the course is to adjust the program to individual needs of a group and to focus on those learning strategies or techniques which are problematic and prevent students from achieving a more satisfactory level of learning effectiveness. The basic skill which will be developed is reflection on one's learning process and preparation to a strategic approach to different educational challenges.

-----------------

Course content

1. recognising the strong points in the learning process

2. recognising learning styles

3. improving visual desing in presentations

4. improving reading skills

5. improving time management

6. improving memorising processes

7. improving stress management

8. overcoming writer's block

9. planning the learning process and exam preparation

10. reflection over the learning process

---------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

power point presentations, group discussion, pair-work activities, individual reflective activities, report writing; ICT tools - MS Teams

Literatura:

Reading list:

Lucas, B. (2001). Power up your mind. London: Nicholas Brealey. Available online at https://www.researchgate.net/publication/264839415_Power_Up_Your_Mind_Learn_faster_work_smarter

Supplementary reading

Buzan. T. (1991). Use your perfect memory. New York: Plume.

Gardner, H. (1983). Frames of Mind. New York: Basic Books. Available online at http://powervina.vn/media/1109/frames-of-mind-the-theory-of-mi.pdf

Skehan, P. (1993). Individual differences in second language learning. London: Arnold.

Smith, M., and Smith, G.(1994) A study skills handbook. Oxford: OUP.

Waters, M., and Waters A. (1995). Study tasks in English. Cambridge: CUP.

Williams, Robin (2010). The non-designer’s presentation book. Berkeley,CA: Peachpit Press. Available online at https://diegopiovesan.files.wordpress.com/2010/07/livro_-_the_non-designers_desi.pdf

Wallace, M. (1995). Study skills in English. Cambridge: CUP.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQR 2019:

Knowledge

1 The student knows the key learning strategies (cognitive, memorising and compensation, linguistic strategies; stress management, organisation and planning of the learning process) (k_W02/P6S_WG)

Skills

2. The student is able to use different source materials (the Internet, library) and prepare own reports, presentations (k_U04/P6S_UK)

3. The student is able to perform in pairwork and groupwork activities to develop own study skills (k_U08/P65_UO)

4. The student can communicate in English at advanced level (k_U05/P6s_UK) in oral and written form

Social competences

5. The student is able to prioritise learning tasks (k_K01/P6S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

1. Active participation - 40% of the final grade (outcome 1, 3, 4)

2. Up to 3 reports - 20% each of the final grade (outcome 1, 2, 4, 5)

Criteria of evaluation:

60% = 3

80% = 4

100% = 5

pass at 60% of the final grade

The students have a choice in report writing.

The main topics are:

Report 1 - My learning Style

Report 2 - My time management skills

Report 3 - My memorisation process

Report 4 - Overcoming my writer's block

Report 5 - Visual design in my presentations

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www4-4 (2025-05-14)