Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic Language Skills: Reading, writing and speaking 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Academic Language Skills: Reading, writing and speaking 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany zdalnie

Skrócony opis:

Course description

ALS Reading, writing and speaking 1 focuses on developing proficiency in the key language skills at the academic level of C2, with an emphasis given to the use of specialized terminology.

-----------------------

Number of hours: 30

Number of ECTS: 7

1 point ECTS = 30 hours of classes

6 points ECTS = 130 hrs of self-study - reading, writing, oral presentation preparation, and 20 hrs of consultations

-----------------------

Contact

with the teacher: aleksandra.barylowicz@uni.opole.pl

with the study programme coordinator: m.tukiendorf@uni.opole.pl

Pełny opis:

Course objectives:

The aim of the course is to give students an opportunity to practice their reading comprehension, writing and speaking performance at the academic level with a selection of topic related to their academic interests. The focus is on their fluency and accuracy as well as stylistic choices and richness of argumentation.

---------------------

Course content:

• speaking, writing and reading exercises based on selected topic areas

• analysis of selected academic texts

• reading and discussing academic texts pertaining to the chosen specialty

• using the Internet and traditional data-base queries

• formulating critical opinions and supportive arguments

• using formal language as required by the chosen specialty

• giving academic presentations

• coordinating academic group discussions

------------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

• discussion on academic text(s)

• essay writing practice

• individual presentations

• ICT tools - MS Teams

Literatura:

Reading list for the writing component:

Laurence Behrens and Leonard J. Rosen, 1994. Writing and reading across the curriculum. New York: Longman

Adams-Tukiendorf Małgorzata and Rydzak Danuta, 2012. Developing Writing Skills : A Manual for EFL Students. Opole: Uniwersytet Opolski

Oshima Alice and Hogue Ann, 2006. Writing Academic English. New York: Pearson

Reading materials for the reading component and the speaking component depend on individual group academic chocies.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge

Student knows and understands:

1. selected contemporary academic texts and the main trends of research among humanities (k_W01/P7S_WG)

2. theories, phenomena and general and detailed terminology of literary, linguistic, translation and/or cultural issues (k_W02/P7S_WG)

Skills

Student can:

3. use their knowledge and formulate and solve problems concerning the discussed issues, and perform tasks connected to a proper selection of sources and information, evaluation, critical analysis and synthesis of that information (k_U01/P7S_UW)

4. read texts and carry out their critical analysis and interpretation with the use of proper terminology, write academic essays and present orally on academic topics (k_U04/P7S_UK)

5. use English as a foreign language at the level of at least C2 of the Common European Framework for Languages (k_U05/P7S_UK)

Social competence

Student is ready to

6. critically assess their language skills in English and be ready to improve them (k_K02/P7S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

Pass with a grade based on:

- active participation in class activities (50%) (1,2,3,4,5,6)

- written assignments (25%) (1,2,3,4,5,6)

- coordination of discussions and preparing discussion questions to the group (25%) (1,2,3,4,5,6)

60% - pass with a grade

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www2 (2024-03-22)