Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic Language Skills: Reading, writing and speaking 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.TTP.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Academic Language Skills: Reading, writing and speaking 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany zdalnie

Skrócony opis:

Course description:

ALS 1 is a practical English course that is to provide students with practice in reading, writing and speaking at C1+ level by working on academic texts and academic topics.

-----------------------

Number of hours: 30

Number of ECTS: 7

1 ECTS = 30 hours of classes

2 ECTS = 50h hours of home reading

1 ECTS = 30h home writing

1 ECTS = 25h consultations

2 ECTS = 50h preparation for class discussion

-----------------------

contact:

the teacher:

the study programme coordinator: m.tukiendorf@uni.opole.pl

Pełny opis:

Course objectives:

The aim of the course is to help students achieve fluency in discussing various topics in the academic context; to familiarize students with academic vocabulary and grammatical constructions characteristic for academic writing; to improve speaking, listening and writing skills needed for studying in English at C2 level

---------------------

Course content:

• speaking, writing and reading exercises based on topic areas selected by the teacher

• analysis of selected academic texts

• reading and discussing academic texts

• using the Internet and traditional data-base queries

• formulating critical opinions and supportive arguments

• using formal/academic language

• giving academic presentations

• coordinating academic group discussions

--------------------

Forms of instruction:

multimodal presentation; reading tasks; text analysis; group discussion on academic text(s); essay writing practice; speaking practice; ICT tools if necessary: MSTeams, Moodle

Literatura:

Literature:

for developing writing skills:

Adams-Tukiendorf Małgorzata and Rydzak Danuta, 2012. Developing Writing Skills : A Manual for EFL Students. Opole: Uniwersytet Opolski

Laurence Behrens and Leonard J. Rosen, 1994. Writing and reading across the curriculum. New York: Longman

Oshima Alice and Hogue Ann, 2006. Writing Academic English. New York: Pearson

for developing reading: texts selected by the teacher

Efekty uczenia się:

Learning outcomes (PRK level 7/2019)

Knowledge

Student knows and understands:

1. selected contemporary academic texts and the main trends of research among humanities (k_W01)

2. theories, phenomena and general and detailed terminology of literary and/or cultural issues (k_W02)

Skills

Student can:

3. use their knowledge and formulate and solve problems concerning the discussed issues, and perform tasks connected to a proper selection of sources and information, evaluation, critical analysis and synthesis of that information (k_U01)

4. read texts and carry out their critical analysis and interpretation with the use of proper terminology (k_U04)

5. use English as a foreign language at the level of at least C2 of the Common European Framework for Languages (k_U05)

6. plan and organize individual and team work and take part in a debate - present and evaluate different opinions and positions in terms of philology and discuss them (k_U07)

Social competence

Student is ready to

7. critically assess their knowledge and be ready to improve it (k_K02)

Metody i kryteria oceniania:

Course Credit:

Pass with a grade based on:

- active participation in class - speaking/discussion (40%) (1,2,3,4,5,6,7)

- written assignments (30%) (1,2,3,5,7)

- reading assignments (30%) (1,2,4,5)

60% - pass with a grade

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www5 (2024-03-22)