Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

General psychology

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.TTP.AP.28
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: General psychology
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla English Philology – Teacher Training Programme, stacjonarne, II stopień, 1 s
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Teacher Training Programme

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 1

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
uprawnienia pedagogiczne

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS points: 1

0,5 ECTS - 15hrs of class participation

0,5 ECTS - 15hrs of preparation to class with direct participation of the teacher

Skrócony opis:

Course description

General psychology - classes - is meant to be compatible with the General psychology - lecture. Students will learn how scientific methodology is utilized in psychological research and will learn critical thinking skills. Throughout, emphasis is placed on original empirical research.

Pełny opis:

Course objectives

The primary goal of the course is to acquaint students with the basic issues related to general psychology that are to support pedagogical work and to help them develop well-reasoned questions and arguments regarding explanation and description of behavior, using empirical data as the primary authority. The aim of the course is to aquaint students with leading branches of psychology, human mental processes and behaviour, main psychological disorders.

----------------

Course content: (includes developing skills to apply formal psychological concepts, selected theories of psychology, and the learning process):

The beginning of psychology as a science

Main schools and scientific approaches

Sensation and perception

Psychology of emotions and motivation

Learning: main approaches, neuropsychology of learning, psychology of teaching

Memory

Personality

Intelligence

Psychological disorders

---------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

nteractive presentation, brainstorming, discussion, poster, infographic, group work; ICT tools/MSteams platform

Literatura:

Reading list:

Myers, D. (2013). General psychology. NY: School & Library Binding. 9th edition.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQF since 2019 - specific to teacher profession

Knowledge

Students know and understand:

1. the application of formal psychological concepts and theories relevant in the educational context (N_W02/P7S_WG; M_N_B1.W01)

2. the application of theories of social perception and communication (N_W12/P7S_WG; M_N_B1.W03)

3. the application of theories concerning psychological mechanisms of the learning process (N_W14/P7S_WK; M_N_B1.W04)

Skills

Students can

4. develop psychological skills with the use of various sources, including foreign-language ones, and technologies and communicate them effectively (N_U18/P7S_UU; M_N_B1.U03)

5. communicate in a conflict situation (M_N_B1.U04)

6. recognize students' barriers and difficulties in the learning process (M_N_B1.U05)

7. identify students' needs in developing talents and interests (N_U07/P7S_UW; M_N_B1.U06)

8. develop learner creativity and critical thinking skills (N_U08/P7S_UW)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1) Active participation in classes - 20% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6,7,8)

2) Final task (project) - 80% of the final grade (outcome 1,2,3,4,6,7)

Criteria of assessment: pass at 60%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Dariusz Krok
Prowadzący grup: Dariusz Krok
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Dariusz Krok
Prowadzący grup: Dariusz Krok
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www6-www6-5 (2024-09-13)