General teacher training
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S2.EP.TTP.AP.33 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną
|
Nazwa przedmiotu: | General teacher training |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla English Philology – Teacher Training Programme, stacjonarne, II stopień, 1 s Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | studia drugiego stopnia |
Kierunek studiów: | English Philology - Teacher Training Programme |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 1 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil akademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Nakład pracy studenta: | ECTS points in relation to student’s duties total number of ECTS points: 1 0,5 ECTS – 15 hours: participation in classes 0,5 ECTS – 15 hours: preparation to class with direct participation of the teacher |
Skrócony opis: |
Course description The course General teacher training (classes) provides some space for critical selection, planning and implementation of a didactic action, which reflects a particular L2 teaching method or approach discussed in the lecture. First, the students experience a number of activities following the assumptions of various EFL teaching methods and approaches. Next, the students perform micro-teaching in line with a method/approach selected from the following list. |
Pełny opis: |
Course objectives to acquire skills in the practical application of the principles of selected methods of teaching English, which are discussed in more detail in the lecture (in the parallel course). to design educational activities tailored to the diverse needs and capabilities of students ---------------- Course content: The Grammar –Translation Method The Direct Method and the Oral Approach The Audio-Lingual Method The Silent Way and (De)suggestopedia Multiple Intelligences Lexical Approach Total Physical Response and Task-based Learning Communicative Language Teaching Content and Language Integrated Learning The post-method era and Dogme --------------- Methods of instruction/ forms of classroom activity: multimedia presentation, material analysis, individual works, pair work, microteaching, group discussion, ICT tools/MSTeams |
Literatura: |
Reading list: Larsen-Freeman, D. (1986). Techniques and principles in language teaching. Oxford: OUP. Richards, J., and Rodgers, T. (2001). Approaches and methods in language teaching. 2nd ed. Cambridge: CUP. Thornbury, S. (2000). A Dogma for EFL. IATEFL Issue. Supplementary reading: Selected ESL professional journals and websites |
Efekty uczenia się: |
Learning outcomes acc to PQF 2019 - specific to teacher profession Knowledge Students know and understand 1. the aims/objectives and procedures involved in applications of selected approaches and methods for teaching English as a foreign language including assessment of students' school achievements (N_W08/P7S_WG) 2. the need to design educational activities tailored to the diverse needs and capabilities of students (M_N_C.W05) Skills Students can 3. apply critical thinking in the selection and use of teaching materials reflecting chosen methods and approaches to English language teaching considering learner needs, class integration and student assessment (N_U02/P7S_UW; M_N_C.U01; M_N_C.U02; M_N_C.U03; M_N_C.U04; M_N_C.U05; M_N_C.U06) 4. deal with stress and use coping strategies when microteaching (M_N_B1.U07) Social competences Students are ready to 5. design teaching activities to improve the quality of their didactic skills and search for the best teaching solutions that support students' progress (N_K06/P7U_KO; M_N_C.K01) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forms of evaluation of learning outcomes 1. Active participation in classes - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5) 2. Material preparation and micro-teaching performance - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5) pass at 60% of the final grade |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-28 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Adams-Tukiendorf | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Magdalena Szyszka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Szyszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Magdalena Szyszka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Szyszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.