Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

General teacher training

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.TTP.AP.33
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: General teacher training
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla English Philology – Teacher Training Programme, stacjonarne, II stopień, 1 s
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Teacher Training Programme

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 1

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
uprawnienia pedagogiczne

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS points: 1

0,5 ECTS – 15 hours: participation in classes

0,5 ECTS – 15 hours: preparation to class with direct participation of the teacher


Skrócony opis:

Course description

The course General teacher training (classes) provides some space for critical selection, planning and implementation of a didactic action, which reflects a particular L2 teaching method or approach discussed in the lecture. First, the students experience a number of activities following the assumptions of various EFL teaching methods and approaches. Next, the students perform micro-teaching in line with a method/approach selected from the following list.

Pełny opis:

Course objectives

to acquire skills in the practical application of the principles of selected methods of teaching English, which are discussed in more detail in the lecture (in the parallel course).

to design educational activities tailored to the diverse needs and capabilities of students

----------------

Course content:

The Grammar –Translation Method

The Direct Method and the Oral Approach

The Audio-Lingual Method

The Silent Way and (De)suggestopedia

Multiple Intelligences

Lexical Approach

Total Physical Response and Task-based Learning

Communicative Language Teaching

Content and Language Integrated Learning

The post-method era and Dogme

---------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

multimedia presentation, material analysis, individual works, pair work, microteaching, group discussion, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list:

Larsen-Freeman, D. (1986). Techniques and principles in language teaching. Oxford: OUP.

Richards, J., and Rodgers, T. (2001). Approaches and methods in language teaching. 2nd ed. Cambridge: CUP.

Thornbury, S. (2000). A Dogma for EFL. IATEFL Issue.

Supplementary reading:

Selected ESL professional journals and websites

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQF 2019 - specific to teacher profession

Knowledge

Students know and understand

1. the aims/objectives and procedures involved in applications of selected approaches and methods for teaching English as a foreign language including assessment of students' school achievements (N_W08/P7S_WG)

2. the need to design educational activities tailored to the diverse needs and capabilities of students (M_N_C.W05)

Skills

Students can

3. apply critical thinking in the selection and use of teaching materials reflecting chosen methods and approaches to English language teaching considering learner needs, class integration and student assessment (N_U02/P7S_UW; M_N_C.U01; M_N_C.U02; M_N_C.U03; M_N_C.U04; M_N_C.U05; M_N_C.U06)

4. deal with stress and use coping strategies when microteaching (M_N_B1.U07)

Social competences

Students are ready to

5. design teaching activities to improve the quality of their didactic skills and search for the best teaching solutions that support students' progress (N_K06/P7U_KO; M_N_C.K01)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active participation in classes - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5)

2. Material preparation and micro-teaching performance - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5)

pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Magdalena Szyszka
Prowadzący grup: Magdalena Szyszka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Magdalena Szyszka
Prowadzący grup: Magdalena Szyszka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www5-9 (2024-12-18)