Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Information and communication technologies for teachers

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.TTP.AP.9
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Information and communication technologies for teachers
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla English Philology – Teacher Training Programme, stacjonarne, II stopień, 1 s
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology Teacher Training Programme

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 1

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS points: 4

1 ects = 30 hrs in class

3 ects = 90 hrs preparation with direct participation of teacher

Skrócony opis:

Course description:

The course is to support the students in developing ICT skills for language teaching and learning and to give them the knowledge of Web 2.0 tools designed for educational settings. The course is created to equip them with hands-on experience in ICT and to show them the potential of new media and the Internet. It reinforces their digital competence and boosts their confidence as well as enhances teaching skills necessary to effective language teaching with ICT.

Pełny opis:

Course objectives

- to facilitate the development of the digital competence of the students

- to explore Web 2.0 tools for communication in foreign language classroom

- to discover how effectively collaborate with Web 2.0 tools in foreign language classroom

- to develop the digital skills that support developing, nurturing and evaluating new ideas

- to evaluate technological tools as far as their use in education

-----------------------------------------------------

Course content:

The course covers the following topics:

1. Teacher’s ICT kit – exploring Web 2.0 tools to organize teacher’s work, save time and make school life easier. A review of the most essential and practical multimedia tools to communicate and collaborate.

2. Web 2.0 tools for communication

3. Web 2.0 tools for collaboration

4. Web 2.0 tools for creativity

5. Developing foreign language skills with Web 2.0 tools

6. Writing – introducing Web 2.0 tools to motivate students to write and develop their writing skills. Discovering online applications for creative and collaborative writing.

7. Listening and reading – investigating Web 2.0 tools to develop students’ interests in mastering reading and listening skills. Various websites and online resources with texts, podcasts and recordings to use in EFL classroom.

8. Speaking, vocabulary and games - researching online applications designed to develop students’ speaking competence and confidence as well as to give them tools to teach and revise lexis. A lot of games making learning and teaching language enjoyable.

9. Language teacher database – discovering and sharing numerous resources and ready-made recipes for EFL lessons.

----------------------------------------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

ICT tasks involving the use of Web 2.0 tools, multimedia presentation

Literatura:

Reading

necessary reading materials provided by the teacher

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQF 2019

Knowledge

1. The student has the knowledge of ICT terminology and ICT procedures (k_W09; N_W15/P7S_WG; M_N_D1.W04; M_N_D1.W08; M_N_D1.W09;)

Skills

2. The student has the ability to apply the detailed ICT knowledge required to work as a teacher; possesses digital discourse competence in ICT (k_U09/P7S_UU; k_U11; N_U18/P7S_UU; M_N_D1.U07)

Social competences

The student is ready to

3. shape their own views on the basis of the gained general and detailed ICT knowledge within socio-digital competence and strategic competence in ICT and participate in actions that strengthen the quality of work of the educational institution (k_K04/P7S_KO; N_K06/P7U_KO; M_N_D1.K08)

4. function in a competent, responsible and ethical way in the teaching profession when using ICT tools (k_K06)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active participation in class - 40% of the final grade (outcome 1,2,3,4)

2. 12 ICT tasks involving the use of Web 2.0 tools in foreign language lessons during the classes (or online) - 60% of the final grade (outcome 1,2,3,4)

The tasks will be published on the group communication platform. The tasks will be assessed according to the assessment system worked out by the students.

pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Alicja Wujec-Kaczmarek
Prowadzący grup: Alicja Wujec-Kaczmarek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www4-8 (2025-07-09)