Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody terapii logopedycznej 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.L.PP.12
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody terapii logopedycznej 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Nakład pracy studenta:

A. Godziny kontaktowe: 150 h/6 ECTS

Udział w zajęciach: 90 h

Udział w zaliczeniu, realizacja projektu w placówce,

raportowanie z realizacji projektu, prezent acja wniosków:

60h

B. Praca własna studenta: 60 h/ 2 ECTS

Przygotowanie do zajęć: 30h

Przygotowanie do kolokwium: 30h

Założenia:

Zakres tematów:

1. Różne narzędzia diagnostyczne w praktyce logopedycznej

założenia teoretyczne.

2. Metody podczas wywoływania i utrwalania głosek należących do szeregu szumiącego.

3. Metody podczas wywoływania i utrwalania głosek należących do szeregu syczącego.

4. Metody pionizacji języka.

5. Terapia rotacyzmu.

6. Metody wywoływania i utrwalania głosek tylnojęzykowych.

7. Metody wywoływania i utrwalania głosek dwuwargowych.

8. Metody wywoływania i utrwalania głosek wargowo-zębowych.

Skrócony opis:

celem zajęć jest zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności niezbędnych w pracy logopedycznej w placówkach

logopedycznych.

Pełny opis:

celem zajęć jest zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności niezbędnych w pracy logopedycznej w różnych placówkach logopedyczny ch omówienie zasad diagnozy oraz ćwiczenia wywoływania i utrwalania głosek najczęściej spotykanych w praktyce zawodowej oraz innych metod terapii logopedycznej.

Literatura:

Dawczak Beata, Spychał Izabela, Szumki sz, ż, cz, dż: zabawy z głoskami , Wydawnictwo Harmonia, 2011.

Gruba Joanna, KOSF. Karty Oceny Słuchu Fonemowego , Wydawnictwo Komlogo, Gliwice 2016.

Michalak-Widera Iwona, Logopedyczny test dla dzieci i młodzieży , Wydawnictwo Unikat 2, Czechowice Dziedzice 2009.

Gałkowski T., Jastrzębowska G. (red.) Logopedia. Pytania i odpowiedzi- podręcznik akademicki, wyd. UO, Opole 2003.

Błachnio K.,Wybrane zagadnienia z metodyki logoterapii. Podręczny słownik terminów specjalistycznych stosowanych w logopedii, Warszawa 1989.

Minczakiewicz E.M., Mowa Rozwój Zaburzenia Terapia, WSP, Kraków 1997.

Efekty uczenia się:

Wiedza: student zna i rozumie

1. zna podstawową terminolog ię logopedyczną (K_W06).

Umiejętności : student potrafi

2. poprawnie przeprowadzić wewnętrzną diagnozę logopedyczną oraz opracować i wdrożyć właściwą terapię

logopedyczną (K_U06);

Kompetencje społeczne: student jest gotów do

3. uświadomienia sobie wpływu terapii logopedycznej na prawidłowy rozwój mowy dziecka oraz jest samodzielny

w stawianiu i rozwiązywaniu problemów logopedycznych. (K_K01).

Metody i kryteria oceniania:

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia praktyczne/metoda projektu

Metody i kryteria oceniania:

A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)

Zadania cząstkowe (efekty 1 3).

Aktywność na zajęciach (efekty 1 3)

Kolokwium końcowe (efekty 1 2).

B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny

Ustalenie oceny końcowej na podstawie oceny cząstkowej

(30%); aktywnego udziału w zajęciach (20%); kolokwium

końcowe (50%).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sandra Caban-Maleńska, Natalia Ogórek
Prowadzący grup: Sandra Caban-Maleńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Ogórek
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-www5-6 (2025-03-04)