Descriptive grammar of English with elements of historical grammar – semantics and pragmatics
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.EP.30 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0232) Literatura i językoznawstwo (lingwistyka)
|
Nazwa przedmiotu: | Descriptive grammar of English with elements of historical grammar – semantics and pragmatics |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy) Online courses for short-term studies Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | English Philology |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 4 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil akademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | Sociolinguistics of English-speaking countries Descriptive gram. of English with elements of historical grammar – syntax |
Nakład pracy studenta: | ECTS points in relation to student’s duties: total number of ECTS: 3 1 ECTS: 30h attending classes 0,5 ECTS: 15h consultations 1,5 ECTS: 45h self-study |
Skrócony opis: |
Course description The course introduces basic units of semantic analysis (lexical categories, tense/aspect and metaphorical meanings). Further, fundamentals of functional grammar is introduced with some elements of historical development of approaches to studying meaning. |
Pełny opis: |
Course objectives: The aim of the course is to familiarize students with fundamental concepts and theories relevant to the study of meaning in English. -------------------- Course content: 1. Studying meaning – types of meaning; semantics distinguished from pragmatics. 2. Sense relations - adjectives, nouns and verbs. 3. Figurative language. 4. Tense and aspect. 5. Scope and modality. 6. Connecting utterances to the background. ----------------------- Methods of instruction/ forms of classroom activity: multimedia presentation, discussion, language analysis tasks, pair work, individual work, ICT tools/MSTeams |
Literatura: |
Reading list: Griffiths, P. (2006). An Introduction to English Semantics and Pragmatics. Edinburgh University Press. |
Efekty uczenia się: |
Learning outcomes acc to PQR 2019 Knowledge: The students know: 1.selected facts and phenomena of language and linguistic theories explaining complex dependencies between them, forming the basic general knowledge in the field of English semantics and pragmatics (k_W02/P6S_WG) 2. the nature of philological science in studying meaning and the directions of its development supported by current research (k_W01/P6S_WG) 3. the complex nature and historical changes of language regarding semantics and pragrmatics (k_W05/P6S_WG) Skills: The students can 4. communicate with the use of specialized terminology for the English language description in semantic and pragmatic analyses of language (k_U03/P6S_UW) 5.take part in a debate presenting and evaluating different positions with reference to semantic and pragmatic dilemmas in describing English (k_U04/P6S_UK) 6. work in small groups or pairs preparing short lectures and presentations related to the topics discussed (k_U08/P6S_UO) Social competences: The students are ready to: 7. critically assesses the knowledge of semantic and pragmatic analyses of language and recognizes the importance of knowledge of the language in solving cognitive or social problems (k_K02/P6S_KK) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forms of evaluation of learning outcomes: 1. Active classroom participation on the basis of the material prepared beforehand – 50% of the final grade (outcomes: 1,2,3,4,5,6,7) 2. The final test – 50 % of the final grade (outcome 1,2,3,4) Criteria of evaluation - group/pair work – 2 points: 3,0; 3-4 points: 3,5; 5-6 points: 4,0; 7-8 points: 4,5; more than 9 points: 5,0 - informed participation in classes – 2 points: 3,0; 3-4 points: 3,5; 5-6 points: 4,0; 7-8 points: 4,5; more than 9 points: 5,0 All the effects and grades are individually discussed with the students - pass in the test at 60% Pass in the course at 60% of the total grade |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Jolanta Szymańska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Szymańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Jolanta Szymańska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Szymańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Jolanta Szymańska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Szymańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.