Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Language skills: reading and listening 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EP.7
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Language skills: reading and listening 3
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 3

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Language skills: reading and listening 2 successfully completed

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

total ECTS: 2

1 ECTS – 30 hours in class

1 ECTS – 30 hours preparation to classes with direct participation of the teacher (extensive reading and listening)


Skrócony opis:

Course description:

The course is a continuation of Practical English course in listening and reading 2. It gives students further practice in listening comprehension and reading comprehension at C1 level. Through practical analysis of exam-oriented reading and listening tasks the course guides students towards their Practical English Exam.

Pełny opis:

Course objectives

- understanding authentic texts while reading and listening,

- developing exam task-solving techniques,

- developing the general command of English language at C1 level.

--------------

Course content:

Listening comprehension part: intensive training in listening to understand the meaning of a range of spoken material at C1 level, including lectures, radio broadcasts, speeches and talks, monologues, conversations held by two or three people. Training in a range of testing exam techniques, for example: listening for general in-formation, listening for specific information, matching, gap-filling, paraphrasing, note-taking.

Reading comprehension part: intensive training in understanding different forms of written texts at C1 level such as: descriptions, analyses, reports, critical opinions. Training in a range of testing exam techniques, for example: matching, discriminating, selecting, grasping general or detailed information.

----------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

individual work, pair and group work, activities training reading and listening skills.

Literatura:

Reading list

Betsis, A. and Mamas, L. (20214). Succeed in Cambridge English: Advanced. Global ELT.

Harrison, M. (2014). Advanced Practice Tests. Oxford: Oxford UP.

Kenny, N., and J. Newbrook. (2008). CAE Practice Tests Plus. Harlow: Pearson

O’Dell, F. (2012). Advanced Trainer. Six Practice Tests with Answers. Cambridge: CUP.

Osbourne, C. Nuttal, C. (2015). Exam Essentials Practice Tests 1. Cengage.

Supplementary reading

Betsis, A., and L. Mamas. (2014). Succeed in CAE: 10 Practice Tests. Brighton: Global ELT.

Gude, K., and M. Stephens. (2014). CAE Result. Oxford: Oxford UP.

Hewings, M. (2005). Advanced Grammar in Use. Cambridge: Cambridge

McCarthy, M., and F. O'Dell. (1994). English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge UP.

and student individual choice of sources

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQR 2019

Knowledge

Student knows and understands:

1. approaches used for testing reading and listening skills at C1 level (k_W02/P6S_WG)

2. methodology of reading and listening techniques used for testing at C1 level (k_W04/P6S_WG)

Skills

Student can:

3. use methodological terminology of types of testing techniques at C1 level (k_U01/P6S_UW)

4. analyse texts using techniques of synthesis, discrimination, matching, and elimination (k_U02/P6S_UW)

5. apply reading and listening techniques to solve listening and reading tasks at C1 level (k_U04/P6S_UW)

6. understand a range of spoken and written material in English at C1 level (k_U05/P6S_UK)

Social competences

Student is ready to:

7. solve problems arising from comprehension and assessment of types of reading and listening texts in order to apply appropriate techniques to solve testing tasks (k_K02/P6S_KK)

8. understand and accept differences between their native language and English language in terms of the concept of pronunciation and ideas expressed in a written form (k_K03/P6S_KO)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active participation during classes and preparation - 20% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6,7,8)

2. Listening and reading tests (mid and end of semester) - 80% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6,7,8)

To get a credit students need to pass all tests.

Marks are granted according to the following framework:

grade 2,0 (fail): 0–54%

grade 3,0 (average): 55–69%

grade 3,5 (plus average): 70–79%

grade 4,0 (good): 80–89%

grade 4,5 (plus good): 90–95%

grade 5,0 (very good): 96–100%

Pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Aleksandra Baryłowicz
Prowadzący grup: Aleksandra Baryłowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3-4 (2025-05-14)