Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Communication as Critical Inquiry

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EPC.37
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0220) Nauki humanistyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Communication as Critical Inquiry
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English in Public Communication

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 4

Profil kształcenia:

Studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS: 3

1 ECTS – 30h of attending classes

1 ECTS – 25h of consultations and preparation for the classes, critique/analysis and in-class discussion

1 ECTS – 25h of preparation of the presentation


Skrócony opis:

Course description

The course is a practical introduction into the critical inquiry in the context of public communication. This includes recognition of bias, prejudice, stereotypes, eco chambers and similar, and studying the ways in which we can overcome them by means of the tools that can be had by critical thinking and culture criticism.

Pełny opis:

Course objectives

The course aims to acquaint students with basic notions, categories, ideas and problems in public communication understood as critical inquiry.

---------------

Course content

1. Critical Thinking – a General Idea

2. Critical Thinking in the Public Communication Contexts

3. Cultural Criticism

4. (Digital) Communication Eco Chambers

5. Cultural Polarization

6. Good Questions and Biased Questions

7. Biased Inquiry and Scholarly Criticism

8. Prejudice and Stereotypes in Communication

9. Objectivity, Relativism, Absolutism, Subjectivism

10. Case Studies

----------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity

In-class activities

Lecture and/or slideshow presentation

Analysis and discussion on authentic examples (case studies)

Students’ oral/multimodal presentations

Literatura:

Reading list

A. obligatory reading (to get a credit):

A.1. used in class

Critical Thinking – Stanford Encyclopedia of Philosophy, selected fragments (online)

Critical Theory – Stanford Encyclopedia of Philosophy, selected fragments (online)

A.2. used for self-study

B. supplementary reading

Provided by the teacher during classes

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge

Student knows and understands

1. main methods of analysis and interpretation of public communication tools (k_W04/ P6S_WG)

2. complex nature of linguistic phenomena, their evolution and multiple functions in public communication (k_W05 /P6S_WG)

Skills

Student can

3. recognize different types of texts in order to perform their critical analysis and assess their relevance and impact in public communication (k_U02/P6S_UW)

4. create and read English-language texts and prepare elaborate presentations relating to communication studies using formal sources (k_U04/P6S_UK)

Social competences

Student is ready to

5. improve their position in the media services market and entrepreneurship by developing communication competences (k_K06 /P6S_KR)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active participation in class activities - 40% of the final grade (outcomes 1,2,3,4)

2. Individual presentation - 20% of the final grade (outcomes 1,2,4)

3. End of semester assessment/Essay/Video - 40% of the final grade (outcomes 1,2,3,4,5)

Pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Krzysztof Skowroński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www6-1 (2024-04-02)