Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic writing 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EPC.54
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0220) Nauki humanistyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Academic writing 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English in Public Communication

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 5

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS points: 2

1 ECTS – 30 hours: participation in classes

1 ECTS – 25 hours: preparation + 5 hours: consultations


Skrócony opis:

Course description:

Students learn about appropriate usage of language in writing, including grammatical correctness and stylistic appropriateness, as well as text organization and structuring. The course focuses on supporting students with writing a BA research paper in academic style

Pełny opis:

Course objectives:

The course aims at developing academic writing skills necessary to skilfully write academic texts, including systematic research practices, using library sources, paraphrasing, summarizing, and quoting sources to avoid plagiarism.

--------------------

Course content

rhetorics, levels of formality, impersonal narration, complex sentence structures BA text organization working within the BA template.

------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

writing tasks, text analysis, discussion, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list

Adams-Tukiendorf, M., & Rydzak, D. (2012). Developing writing skills: A manual for EFL students. 2 ed. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.

Bailey, S. (2003). Academic writing: practical guide for students. New York: RoutledgeFalmer.

Cory, H. (1999). Advanced writing with English in use. Oxford: Oxford University Press.

Sullivan, K. E. (1998). Paragraph practice: writing the paragraph and the short composition. New York: Macmillan.

Coffin, C., Curry, M. J., Goodman, S., Hewings, A., Lillis, T. M, & Swann, J. (2003). Teaching academic writing: A guide for higher education. London: Routledge.

Jordan, R. R. (1999). Academic writing course: Study skills in English. Edinburgh: Pearson Education.

materials prepared by the teacher

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019:

Knowledge

Students know and understand:

1. basic terminology and theories of linguistic, media studies and cultural studies (k_W02/P6S_WG)

2. elements of academic discourse and linguistic considerations relating to the studied discipline (k_W07/P6S_WG)

3. principles of copyright and its protection in relation to academic references (k_W10/P6S_WK)

Skills

Students can:

4. use the terminology and take theoretical standpoints in reference to theoretical models derived from research in communication, media and language studies (k_U01/P6S_UW)

5. use arguments and formulate logical conclusions based on studies of other authors (k_U03/P6S_UW)

6. explore and critically analyse information from various sources (k_U07/P6S_UO)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

Active participation in classes - 20% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6)

Graded written assignments

1. paragraph writing (summary, paraphrase) - 30% of the final grade (outcome 1,3,4,5,6)

2. section planning and documenting sources - 20% of the final grade (outcome 1,2,4)

3. in class text analysis and evaluation - 15% of the final grade (outcome 1,2,4,5,6)

4. in class or self-study error correction - revising - 15% of the final grade (outcome 1,2,6)

pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Stankomir Nicieja, Jędrzej Olejniczak
Prowadzący grup: Stankomir Nicieja, Jędrzej Olejniczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www4-1 (2024-03-12)