Proseminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.FP1.40 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Proseminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | studia I stopnia |
Kierunek studiów: | Filologia Polska |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | 5 |
Profil kształcenia: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | brak |
Literatura uzupełniająca: | Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 2008. Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000. Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, Warszawa 2004. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1999 |
Nakład pracy studenta: | Godziny kontaktowe: 1. Aktywny udział w zajęciach: 30h 1 ECTS 2. Przygotowanie do zajęć, konsultacje z promotorem w sprawie bibliografii, planu pracy licencjackiej oraz wstępu do w/w pracy 60 h 2 ECTS Praca własna studenta: 1. Opracowanie bibliografii, wstępu, spisu treści pracy 30h 1 ECTS |
Założenia: | Celem zajęć jest wdrożenie studentów z korzystania ze źródeł, przygotowanie studentów do samodzielnego redagowania własnego tekstu oraz pogłębienie wiedzy na temat badań naukowych. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pomoc w wyborze zakresu i tematu pracy licencjackiej, opracowanie wstępnej koncepcji pracy oraz pomoc w gromadzeniu i weryfikacja bibliografii, zaznajomienie się z wymogami edytorskimi dla prac licencjackich. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest pomoc w wyborze zakresu i tematu pracy licencjackiej, opracowanie wstępnej koncepcji pracy oraz pomoc w gromadzeniu i weryfikacja bibliografii, zaznajomienie się z wymogami edytorskimi dla prac licencjackich. |
Literatura: |
A1. wykorzystywana podczas zajęć Szczęsny, W.W., Metodyka badań i pisania prac dyplomowych, Warszawa 2008. Wójcik K., Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich), Warszawa, 2000 A2. studiowana samodzielnie przez studenta Majchrzak J., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Poznań 1999. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student zna i rozumie 1. wybrane zjawiska literaturoznawcze i kulturowe oraz metody pracy z literaturą źródłową i przedmiotową (K_W01) 2. metody interpretacji tekstów kultury (K_W04) 3. zasady ochrony własności intelektualnej (K_W07). Umiejętności: student potrafi 4. w umiejętny sposób korzystać z tekstów źródłowych oraz poddawać je krytycznej analizie i syntezie (K_U01) 5. rozpoznać teksty literackie oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod literaturoznawczych (K_U03) 6. przedstawić efekty swojej pracy badawczej (K_U04) 7. planować swoją pracę i korzystać z materiałów źródłowych zgodnie z zasadami etyki i prawa (K_U07); K_U08); Kompetencje społeczne: student jest gotów do 8. krytycznego odbioru i oceny wybranych źródeł (K_K01) 9. przestrzegania etyki zawodowej (K_K02) |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawowe kryteria ustalenia oceny: 1. Aktywny udział w zajęciach proseminaryjnych - 25% - efekty: (K_W01); (K_W04); (K_K01); (K_K02); (K_U01); (K_U03) 2. Przygotowanie do zajęć, konsultacje z promotorem w sprawie bibliografii, planu pracy licencjackiej oraz wstępu do w/w pracy - 50% (K_W04); (K_K01); (K_U01); (K_K02); (K_U07); (K_U08); 3. Opracowanie bibliografii, wstępu, spisu treści pracy - 25% - efekty: (K_W01); (K_W04); (K_W07); (K_U01); (K_U04); (K_U07); (K_U08); (K_K01); (K_K02) Zaliczenie przedmiotu od 60% Dyskusja, praca z tekstem, metoda analizy przypadków, korekta indywidualna |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sabina Brzozowska-Dybizbańska, Małgorzata Burzka-Janik, Aneta Mazur, Roksana Rał-Niemeczek, Tomasz Wielg, Joanna Zagożdżon-Łyszczarz | |
Prowadzący grup: | Sabina Brzozowska-Dybizbańska, Małgorzata Burzka-Janik, Aneta Mazur, Roksana Rał-Niemeczek, Joanna Zagożdżon-Łyszczarz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Proseminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Dyscyplina: | literaturoznawstwo |
|
Literatura uzupełniająca: | Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 2008. Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000. Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, Warszawa 2004. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1999 |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | Lektura monograficzna |
|
Założenia: | Celem zajęć jest wdrożenie studentów z korzystania ze źródeł, przygotowanie studentów do samodzielnego redagowania własnego tekstu oraz pogłębienie wiedzy na temat badań naukowych. |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pomoc w wyborze zakresu i tematu pracy licencjackiej, opracowanie wstępnej koncepcji pracy oraz pomoc w gromadzeniu i weryfikacja bibliografii, zaznajomienie się z wymogami edytorskimi dla prac licencjackich. |
|
Pełny opis: |
Celem tego przedmiotu jest wsparcie studenta w procesie wyboru odpowiedniego zakresu i tematu pracy licencjackiej, co stanowi fundament udanego projektu badawczego. W ramach zajęć student nauczy się, jak skutecznie opracować wstępną koncepcję pracy, która będzie zawierać jasno określone cele i hipotezy badawcze. Dodatkowo, przedmiot ten ma na celu pomóc w gromadzeniu i weryfikacji literatury naukowej, niezbędnej do rzetelnego opracowania tematu. Ponadto, student zostanie zapoznany z wymogami edytorskimi i redakcyjnymi, które musi spełniać praca licencjacka, aby została pozytywnie oceniona przez promotora i recenzenta. |
|
Literatura: |
A1. wykorzystywana podczas zajęć Szczęsny, W.W., Metodyka badań i pisania prac dyplomowych, Warszawa 2008. Wójcik K., Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich), Warszawa, 2000 A2. studiowana samodzielnie przez studenta Majchrzak J., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Poznań 1999. |
|
Uwagi: |
Podstawowe kryteria ustalenia oceny: 1. Aktywny udział w zajęciach - 25% - efekty: (K_W01); (K_W04); (K_K01); (K_K02); (K_U01); (K_U03) 2. Przygotowanie do zajęć, konsultacje z promotorem w sprawie bibliografii, planu pracy licencjackiej oraz wstępu do w/w pracy - 50% (K_W04); (K_K01); (K_U01); (K_K02); (K_U07); (K_U08); 3. Opracowanie bibliografii, wstępu, spisu treści pracy - 25% - efekty: (K_W01); (K_W04); (K_W07); (K_U01); (K_U04); (K_U07); (K_U08); (K_K01); (K_K02) Zaliczenie przedmiotu od 60% Dyskusja, praca z tekstem, metoda analizy przypadków, korekta indywidualna |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.