Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.FP1.41
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom studiów:

studia I stopnia

Kierunek studiów:

Filologia Polska

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

6

Profil kształcenia:

ogólnoakademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria dyplomowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

brak

Literatura uzupełniająca:

Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 2008.


Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000.


Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, Warszawa 2004.


Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1999.

Nakład pracy studenta:

1. Przygotowanie do zajęć, czytanie literatury przedmiotu - 30h 1 ECTS

2. Praca własna studenta: zredagowanie części pracy dyplomowej - 30h 1 ECTS

Założenia:

Ukończenie pracy dyplomowej przez studenta.

Skrócony opis:

Celem zajęć jest przygotowanie studentów do sfinalizowania pracy nad rozprawą dyplomową oraz ostatecznego podsumowania wiedzy na temat prowadzonych badań naukowych.

Pełny opis:

Przedmiot „Seminarium licencjackie” jest aktywną formą zajęć dydaktycznych prowadzonych przy udziale studentów w ramach specjalności realizowanych na Wydziale Filologicznym. Jego zadaniem jest między innymi przygotowanie studentów do pisania pracy licencjackiej ale także przygotowanie do prowadzenia pracy badawczej i prezentacji jej wyników. W ramach zajęć student przygotowuje pracę zaliczeniową (rozdział, część pracy licencjackiej), która jest samodzielnym opracowaniem pisemnym charakteryzującym wybrany problem.

Zakres tematów:

1. Przygotowanie wniosków z badań.

2. Prezentacja kolejnych problemów badawczych.

3. Korygowanie błędów merytorycznych i redakcyjnych.

Literatura:

A1. wykorzystywana podczas zajęć

Szczęsny, W.W., Metodyka badań i pisania prac dyplomowych, Warszawa 2008.

Wójcik K., Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich), Warszawa, 2000

A2. studiowana samodzielnie przez studenta

Majchrzak J., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Poznań 2009.

Efekty uczenia się:

Wiedza: student zna i rozumie

1. wybrane zjawiska literaturoznawcze i kulturowe oraz metody pracy z literaturą źródłową i przedmiotową (K_W01)

2. metody interpretacji tekstów kultury (K_W04)

3. zasady ochrony własności intelektualnej (K_W07)

Umiejętności: student potrafi

4. w umiejętny sposób korzystać z tekstów źródłowych oraz poddawać je krytycznej analizie i syntezie (K_U01)

5. przedstawić efekty swojej pracy badawczej (K_U04)

6. planować swoją pracę i korzystać z materiałów źródłowych zgodnie z zasadami etyki i prawa (K_U07, K_U08);

Kompetencje społeczne: student jest gotów do

7. krytycznego odbioru i oceny wybranych źródeł (K_K01)

8. przestrzegania etyki zawodowej (K_K02)

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia:

1. Aktywny udział w seminarium, czytanie literatury 50 % efekty: (K_W01); (K_W04); (K_K01); (K_K02); (K_U01); (K_U04)

2. Przedstawienie części pracy licencjackiej 50 % efekty: (K_W01); (K_W04); (K_W07); (K_U01); (K_U04); (K_U07); (K_U08); (K_K01); (K_K02)

Zaliczenie przedmiotu od 60%

Dyskusja, praca z tekstem, metoda analizy przypadków, korekta indywidualna

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sabina Brzozowska-Dybizbańska, Małgorzata Burzka-Janik, Aneta Mazur, Roksana Rał-Niemeczek, Tomasz Wielg, Joanna Zagożdżon-Łyszczarz
Prowadzący grup: Sabina Brzozowska-Dybizbańska, Małgorzata Burzka-Janik, Aneta Mazur, Roksana Rał-Niemeczek, Joanna Zagożdżon-Łyszczarz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-03-01 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Wielg
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3-4 (2025-05-14)