Praktyczna nauka języka angielskiego 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JAT.PP.1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Nauka języków
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla Język angielski w turystyce , stacjonarne, I stopień, 1 semestr Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Strona przedmiotu: | http://jat.wfil.uni.opole.pl/ |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Język Angielski w Turystyce |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 1 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil praktyczny |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Nakład pracy studenta: | suma ECTS: 4 3 ECTS = 90h udział w zajęciach 1 ECTS = 25h przygotowanie do zajęć z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Skrócony opis: |
Opis kursu: Praktyczna nauka języka angielskiego (PNJA) to zestaw kursów poświęconych poszerzeniu kompetencji językowych i komunikacyjnych studentów w języku angielskim na poziomie B2+/C1. Naturalną częścią przedmiotu są również zagadnienia realioznawcze, związane z anglojęzycznym światem i współczesnym przemysłem turystycznym. PNJA 1 jest pierwszym kursem wprowadzającym studentów w poziom B2+. |
Pełny opis: |
Cele kursu: - praktyczne pogłębienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w języku angielskim w zakresie obsługi ruchu turystycznego, - wprowadzenie tematów realioznawczych, tj. omówienie wybranych elementów geografii, demografii, polityki, gospodarki, kultury, tradycji, etc. oraz najważniejszych atrakcji turystycznych krajów anglojęzycznych i ich międzynarodowej pozycji turystycznej – w zakresie gramatyczno-leksykalnym - rozwinięcie wiedzy i umiejętności przewidzianych dla kursu w danym semestrze studiów (zob. treści programowe poniżej). ---------------- Treści programowe kursu PNJA 1 (podręcznik kursowy - units/jednostki 1-3): u.1. - gramatyka: powtórka czasów teraźniejszych i przeszłych - leksyka: pieniądze, waluty, ceny, oferty turystyczne, lokalizacja - umiejętności zawodowe: marketing w turystyce, miks marketingowy - studium przypadku: projektowanie przykładowej wycieczki u. 2. - gramatyka: czasowniki złożone / ang. phrasal verbs (1) - leksyka: transport i podróżowanie w przemyśle turystycznym - umiejętności zawodowe: bieżąca obsługa turystów w języku angielskim - studium przypadku: poprawa jakości obsługi klientów u. 3. - gramatyka: czasowniki modalne - leksyka: rodzaje zakwaterowania, udogodnienia i usługi hotelarskie - umiejętności zawodowe: zajmowanie się skargami/reklamacjami klientów - studium przypadku: badanie zażalenia/skargi klienta Tematy przewodnie: codzienna obsługa biura podróży, organizacja wycieczek i wypoczynku urlopowego, bieżąca obsługa gości w hotelu i restauracji, usługi przewodnikowe, podróż autokarem, samolotem i statkiem, system komunikacyjny w krajach anglojęzycznych – środki transportu, ubezpieczenia międzynarodowe, firmy ubezpieczeniowe. ---------------- Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć: 1. problemowe: klasyczne problemowe, sytuacyjne, giełdy pomysłów (burze mózgów); 2. ćwiczeniowo-praktyczne: ćwiczenia językowe wykonywane indywidualne, w parach, w grupie; studia przypadków biznesowych; analizy SWOT; mini-projekty; 3. dyskusje problemowe - w formie okrągłego stołu bądź seminaryjne. 4. narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MS Teams |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Peter Strutt, English for International Tourism (intermediate), Pearson Education (podręcznik kursowy). 2. Chris Cooper & C. Michael Hall, Contemporary Tourism: An International Approach, Butterworth-Heinemann (Elsevier). Literatura uzupełniająca: 1. Bill Mascull. Business Vocabulary in Use (Intermediate), CUP. 2. Raymond Murphy, English Grammar in Use, CUP. 3. Allan Beaver, A Dictionary of Travel and Tourism Terminology, CAB International. 4. S. Medlik, Dictionary of Travel, Tourism and Hospitality, Butterworth-Heinemann. 5. Tourism Terms Made Simple, Scottsdale Convention & Visitors Bureau. 6. Phillip Collin, Jacek Słupski, Słownik biznesu, Wyd. Wilga. |
Efekty uczenia się: |
EFEKTY UCZENIA SIĘ WG PRK z 2019 r.: WIEDZA Student/ka zna i rozumie: 1. język angielski specjalistyczny wykorzystywany w obsłudze ruchu turystycznego, w tym słownictwo, gramatykę, struktury i stylistykę w języku angielskim na poziomie B2+ (k_W02/P6S_WG); 2. terminologię i techniki wykorzystywane w pisaniu, analizie krytycznej, słuchaniu, mówieniu i czytaniu w języku angielskim na poziomie B2+ w celu rozwiązania konkretnych problemów branży turystycznej (k_W04/P6S_WG). UMIEJĘTNOŚCI: Student/ka potrafi: 3. czytać, słuchać i tworzyć teksty w języku angielskim oraz przygotowywać skuteczne prezentacje odnoszące się do tematów związanych z bieżącą obsługą ruchu turystycznego, posługując się formalnymi źródłami (k_U07/P6S_UK); 4. posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2+ ze szczególnym zwróceniem uwagi na słownictwo specjalistyczne, terminy zawodowe, pojęcia techniczne, żargon, wymowę itp., szczególnie podczas, słuchania, pisania, czytania i mówienia (k_U08/P6S_UK) 5. brać udział w debatach, negocjacjach i rozmowach oraz zaprezentować i ocenić różne opinie i stanowiska związane z danym tematem (k_U10/P6S_UK) 6. wypowiadać się spójnie i precyzyjnie w mowie i piśmie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień związanych z codzienną obsługą ruchu turystycznego (k_U11/P6S_UK). KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Student/ka ma gotowość do: 7. krytycznej oceny własnych kompetencji językowych i wiedzy specjalistycznej oraz ciągłego doskonalenia swoich umiejętności, w tym językowych, w trakcie realizowania działań zawodowych (k_K03/P6S_KK); 8. rozwijania własnych sprawności językowych w zakresie języka angielskiego w drodze kształcenia ustawicznego (k_K06/P6S_KR). |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się: 1. Aktywność podczas zajęć (czytanie, słuchanie, mówienie, pisanie): 25% oceny końcowej (efekt: 1,2,4,5,6,7,8) 2. Prace kontrolne śród-semestralne - leksykalno-gramatyczne (pisemne): 50% oceny końcowej (efekt: 1,2,3,4,7,8) 3. Test końcowy leksykalno-gramatyczny (pisemny): 25% oceny końcowej (efekt: 1,2,3,4,7) Zaliczenie przy 60% oceny końcowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR KON
CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Bartosz Poluszyński | |
Prowadzący grup: | Bartosz Poluszyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.