Regiony turystyczne świata 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JAT.PP.18 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Regiony turystyczne świata 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla Język angielski w turystyce , stacjonarne, I stopień, 1 semestr Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Strona przedmiotu: | http://jat.wfil.uni.opole.pl/ |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Język Angielski w Turystyce |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 1 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil praktyczny |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Nakład pracy studenta: | suma ECTS: 2 1 ECTS = 30h udział w zajęciach 1 ECTS = 30h przygotowanie do zajęć z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Skrócony opis: |
Opis kursu: Regiony turystyczne świata to seria kursów rozwijających wiedzę studentów na temat geografii, historii i kultury wybranych regionów na świecie. Studenci uczą się rozpoznawać zarówno najciekawsze i najbardziej znane, jak i niestandardowe atrakcje turystyczne oraz planują trasy wycieczek, które prezentowane są potem na forum grupy. Regiony turystyczne świata 1 dedykowane są przede wszystkim regionom Europy zachodniej, południowej i północnej. |
Pełny opis: |
Cele kursu: - poszerzanie wiedzy o regionach turystycznych świata - poznawanie specyfiki danego regionu i kierunków rozwoju ruchu turystycznego - planowanie tras turystycznych - prezentowanie regionów turystycznych ------------------------------- Treści programowe kursu Regiony turystyczne świata 1: 1. Uwarunkowania przyrodnicze i kulturowo-historyczne rozowju turystyki w skali globalnej 2. Struktura przestrzenna świata – kontynenty, morza i oceany oraz ich zróżnicowanie w aspekcie dostępności turystycznej 3. Regionalizacja geograficzna świata oraz globalne strefy krajobrazowe 4. Przestrzenne zróżnicowanie natężenia ruchu turystycznego na świecie, zagadnienia overturyzmu 5. Europa jako obszar rozwoju turystyki, potencjał ludnościowy, gospodarczy i przyrodniczo-kulturowy 6. Podział geograficzny i administracyjny Europy. 7. Regiony turystyczne Europy Południowej – wybrane reprezentatywne państwa strefy Morza Śródziemnego i mórz towarzyszących oraz Czarnego i Azowskiego 8. Regiony turystyczne Europy Zachodniej – wybrane reprezentatywne państwa 10. Regiony turystyczne Europy Północnej – wybrane reprezentatywne państwa ---------------------------- Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć: warsztaty w sali wykładowej, prezentacja multimedialna, analiza materiałów, symulacja, dyskusja, praca w parach, praca w grupach, narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MS Teams |
Literatura: |
Literatura podstawowa Warszyńska J. (red), 2000. Geografia turystyczna świata cz. 1 i 2. Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa. Literatura uzupełniająca: Cabaj W., Kruczek Z., Podstawy geografii turystycznej, wyd. III zaktualiz., Wyd. „Proksenia”, Kraków 2010. Jędrusik M., Makowski J., Plit F. 2010. Geografia turystyczna świata. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. Kruczek Z., Sacha S., 1999 i wydania późniejsze. Europa zarys geografii turystycznej. Proksenia. Kraków. Encyklopedia. Geografia turystyczna świata. 2001. Wydawnictwo Kluszczyński. Wielki satelitarny atlas świata. 2005. Wydawnictwa Naukowe PWN. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się wg PRK 2019: Wiedza Student/ka zna i rozumie: 1. zna podstawowe pojęcia, definicje i zakres geografii turystycznej (k_W04/P6S_WG) 2. zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do różnych wytworów kultury z różnych regionów świata (k_W06/P6S_WK) 3. metodykę opracowywania tras turystycznych z uwzględnieniem współczesnych kierunków rozwoju turystyki regionalnej (k_W10/P6S_WK) 4. geograficzne, historyczne i kulturowe aspekty niezbędne w obsłudze ruchu turystycznego w wybranych krajach Europy zachodniej, południowej i północnej (k_W11/P6S_WK) Umiejętności Student/ka potrafi: 5. obserwować, wyszukiwać, przetwarzać i interpretować informacje na temat regionów turystycznych świata, przy wykorzystaniu różnych źródeł (k_U05/P6S_UW) 6. samodzielnie planować i prezentować trasy turystyczne (k_U06/P6S_UW; k_U07/P6S_UK) Kompetencje społeczne Student/ka ma gotowość do: 7. krytycznej oceny własnych kompetencji i wiedzy dotyczącej regionów świata oraz ciągłego doskonalenia swoich umiejętność planowania tras turystycznych (k_K03/P6S_KK) 8. podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości swojej pracy w turystyce (k_K07/P6S_KR) 9. zaangażowania się w działania na rzecz ochrony zabytków i przyrody w regionie i kraju (k_K05/P6S_KO) |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się: 1. Aktywny udział w warsztatach - 50% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7,8,9) 2. Referowanie prezentacji - 50% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7,8,9) Zaliczenie przy 60% oceny końcowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WAR
PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Krzysztof Badora | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Badora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.