Regiony turystyczne Polski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JAT.PP.23 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Regiony turystyczne Polski |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla Język angielski w turystyce , stacjonarne, I stopień, 1 semestr Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Strona przedmiotu: | http://jat.wfil.uni.opole.pl/ |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Język Angielski w Turystyce |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 1 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil praktyczny |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Nakład pracy studenta: | suma ECTS: 2 1 ECTS = 30h udział w zajęciach 1 ECTS = 25h przygotowanie do zajęć z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Skrócony opis: |
Opis kursu: Regiony turystyczne Polski to kurs rozwijający wiedzę studentów na temat geografii, historii i kultury wybranych regionów naszego kraju. Studenci uczą się rozpoznawać zarówno najciekawsze i najbardziej znane, jak i niestandardowe atrakcje turystyczne oraz planują trasy wycieczek, które prezentowane są potem na forum grupy. W trakcie zajęć wprowadza się również elementy pilotażu i przewodnictwa turystycznego. |
Pełny opis: |
Cele kursu: - poszerzanie wiedzy o regionach turystycznych Polski - poznawanie specyfiki danego regionu i kierunków rozwoju ruchu turystycznego - planowanie tras turystycznych - prezentowanie regionów turystycznych ---------------------- Treści programowe: Podstawowe metody oceny środowiska geograficznego dla turystyki Walory turystyczne Polski w tym: wypoczynkowe, krajoznawcze, kulturowe, specjalistyczne i szczególne formy wyróżnienia i ochrony walorów Zagospodarowanie turystyczne Polski Teoretyczne podstawy regionalizacji turystycznej Makroregiony i regiony turystyczne Polski i atrakcyjność Metodyka tworzenia tras i tematycznych ścieżek w tym edukacyjnych – wybrane aspekty ---------------------------- Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć: warsztaty w sali wykładowej, prezentacja multimedialna, analiza materiałów, symulacja, dyskusja, praca w parach, praca w grupach, narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MS Teams |
Literatura: |
Kruczek Zygmunt, Zmyślny Piotr [2014] – Regiony turystyczne. Podstawy teoretyczne. Studium przypadków, Proksenia , Kraków Kruczek Zygmunt, Sacha Stefan [2005 + wznowienia] – Geografia atrakcji turystycznych Polski, Ostoja, Kraków Kondracki Jerzy [2000] – Geografia regionalna Polski WN PWN, Warszawa Lijewski Teofil, Mikułowski Bogdan, Wyrzykowski Jerzy – [2008] – Geografia turystyczna Polski, PWE, Warszawa Kożuchowski Jerzy [2005] – Walory przyrodnicze w turystyce i rekreacji – podręcznik akademicki, Wydawnictwo Kurpisz S.A., Poznań Stasiak Andrzej (red.), [2009] – Geografia turystyki Polski, Przewodnik do ćwiczeń krajoznawczych, PWE , Warszawa Gołembski Grzegorz (red),[2001] – Vademecum Pilota grup turystycznych , Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań Kruczek Zygmunt (red) [2000] – Kompendium pilota wycieczek, Proksenia, Kraków |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się wg PRK 2019: Wiedza Student/ka zna i rozumie: 1. zna wybrane pojęcia, definicje i zakres geografii turystycznej (k_W04/P6S_WG) 2. zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do różnych wytworów kultury z różnych regionów Polski (k_W06/P6S_WK) 3. metodykę opracowywania tras turystycznych z uwzględnieniem współczesnych kierunków rozwoju turystyki regionalnej (k_W10/P6S_WK) 4. uwarunkowania naturalne, historyczne i kulturowe regionów Polski objętych programem przedmiotu (k_W11/P6S_WK) Umiejętności Student/ka potrafi: 5. obserwować, wyszukiwać, przetwarzać i interpretować informacje na temat regionów turystycznych Polski, przy wykorzystaniu różnych źródeł (k_U05/P6S_UW) 6. samodzielnie planować trasy turystyczne, posługując się planami, mapami, folderami i ilustracjami (k_U06/P6S_UW) 7. wykorzystywać wiedzę geograficzną w tworzeniu produktu turystycznego, pracując indywidualnie i zespołowo (k_U14/P6S_UO) Kompetencje społeczne Student/ka ma gotowość do: 8. krytycznej oceny własnych kompetencji i wiedzy dotyczącej regionów Polski oraz ciągłego doskonalenia swoich umiejętność planowania tras turystycznych (k_K03/P6S_KK) 9. akceptacji różnic kulturowych i uznawania ich za naturalne uwarunkowania zawodowe(k_K04/P6S_KO) 10. zaangażowania się w działania na rzecz ochrony zabytków i przyrody w regionie i kraju (k_K05/P6S_KO) |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się: 1. Aktywny udział w warsztatach - 45% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) 2. Prezentacja - 55% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7,8,9) Zaliczenie przy 60% oceny końcowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WAR
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Krzysztof Badora | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Badora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.