Praktyka 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JAT.PP.45 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla Język angielski w turystyce , stacjonarne, I stopień, 1 semestr Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Strona przedmiotu: | http://jat.wfil.uni.opole.pl/ |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Język Angielski w Turystyce |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 1 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil praktyczny |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w terenie |
Nakład pracy studenta: | suma godzin: 150 zegarowych suma ECTS: 6 1 ECTS: 30h przygotowanie do praktyki, opracowanie dokumentacji po praktyce, omówienie szczegółów praktyki z koordynatorem praktyki 5 ECTS: 150h praktyka w placówce/instytucji/firmie/hotelu z bezpośrednim udziałem opiekuna praktyk |
Skrócony opis: |
Opis praktyki Studenci ww. kierunku zobowiązani są do odbycia łącznie 930 godzin zegarowych praktyki zawodowej ciągłej w cyklu kształcenia. Praktyka 1 odbywa się semestrze 1: 5 tyg. x 30h/tyg. = 150h (6 ECTS) Studentom nie przysługuje wynagrodzenie ze strony Uczelni z tytułu odbywania praktyki, jednak jednostka przyjmująca studentów na praktykę (ad. Praktyka w semestrze 4) może ustalić wynagrodzenie za czynności przez nich wykonywane (por. Regulamin praktyk para 4). Studenci zobowiązani są do posiadania odpowiednich ubezpieczeń, zaświadczeń i innych dokumentów wymaganych przez placówkę przyjmującą ich na praktykę (por. Regulamin praktyk para 5). |
Pełny opis: |
Cele praktyki zawodowej Praktyka zawodowa powinna umożliwiać studentom ćwiczenie umiejętności komunikowania się w języku polskim i angielskim w mowie i w piśmie w pracy zawodowej z zachowaniem zasad etycznych. Praktyka taka powinna wymagać od studentów umiejętności rozwiązywania problemów zawodowych, gromadzenia, przetwarzania oraz przekazywania (pisemnie i ustnie) informacji, a także uczestniczenia w pracy zespołowej. Nabyte umiejętności powinny umożliwić absolwentom pracę w przedsiębiorstwach, w których język angielski jest pożądany lub niezbędny w codziennym pełnieniu obowiązków, ze szczególnym uwzględnieniem instytucji z branży turystycznej. ---------------------- Obowiązki studenta/studentki w czasie realizacji praktyki Przed rozpoczęciem praktyki zawodowej student/tka zobowiązany/a jest do: • stawienia się w wyznaczonym miejscu i czasie na spotkanie informacyjno-organizacyjne zorganizowane przez koordynatora praktyk na UO (jeśli zajdzie potrzeba organizacji takiego spotkania); • pobrania w Biurze Dydaktyki i Spraw Studenckich UO Skierowania na praktykę; • uzupełnienia w placówce/instytucji Skierowania na praktykę i dostarczenia uzupełnionego Skierowania do BDiSS UO przed rozpoczęciem praktyki; • wypełnienia, podpisania i przekazania do BDiSS UO Oświadczenia Studenta Uniwersytetu Opolskiego po zapoznaniu się z Regulaminem organizacji praktyk- ZR 15/2021 oraz instrukcją kierunkową dotyczącą organizacji obowiązkowych praktyk studenckich. • odebrania przed rozpoczęciem praktyki i dostarczenia niezwłocznie do placówki/instytucji kompletu dokumentów wystawionych przez BDiSS UO na podstawie poprawnie uzupełnionego Skierowania. W czasie trwania praktyki zawodowej student/tka zobowiązany/a jest do: • stawienia się w pierwszym dniu praktyki w wyznaczonym czasie i miejscu, w którym odbywana będzie praktyka zawodowa; • punktualnego stawiania się w miejscu pracy w każdym pozostałym dniu praktyki, o godzinie wyznaczonej przez opiekuna praktyk w placówce/instytucji; • nieopuszczania wyznaczonego stanowiska pracy przed upływem 6 godzin zegarowych w każdym dniu — chyba, że pracodawca zdecyduje o innej organizacji tygodnia pracy (który w łącznym wymiarze powinien wynieść 30 godzin zegarowych); • sumiennego wykonywania powierzonych mu zadań, wynikających z charakteru prac i programu praktyki - z zachowaniem obowiązujących na danym stanowisku przepisów dotyczących dyscypliny pracy i wszelkich wymogów bezpieczeństwa (m.in. BHP); • bezwzględnego stosowania się do poleceń kierownictwa firmy, w której jest odbywana praktyka, oraz wszystkich innych osób, odpowiedzialnych za organizację pracy podczas praktyki; • prowadzenia własnej dokumentacji, związanej z odbywaną praktyką zawodową, przez cały czas jej trwania, na którą składa się Karta przebiegu praktyki ze szczegółowym wyliczeniem wszelkich obowiązków, wykonywanych w miejscu pracy (m.in. data i czas wykonywania oraz rodzaj powierzonych obowiązków); Dopuszcza się możliwość osiągania efektów uczenia się przypisanych praktykom na danym kierunku, poziomie i profilu studiów z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Decyzje w tej sprawie podejmuje dziekan Wydziału. Po zakończeniu praktyki zawodowej student/tka zobowiązany/a jest do: • odebrania z placówki/instytucji, w której była realizowana praktyka, Opinii o przebiegu praktyki i przekazania jej wraz z Kartą przebiegu praktyki koordynatorowi praktyki na UO w celu uzyskania zaliczenia semestru. Termin oddania dokumentów pokrywa się z terminem sesji egzaminacyjnej w danym semestrze. W uzasadnionych przypadkach można uwzględnić oddanie dokumentów w sesji poprawkowej. • omówienia szczegółów praktyki z koordynatorem praktyki. |
Literatura: |
Regulamin praktyki - ZR 15/2021 - http://cedu.uni.opole.pl/zarzadzenie-nr-15-2021-rektora-uniwersytetu-opolskiego/ Dokumenty do pobrania na stronie kierunku http://jat.wfil.uni.opole.pl/ |
Efekty uczenia się: |
EFEKTY UCZENIA SIĘ WG PRK z 2019 r.: WIEDZA Student/ka 1) jest zaznajomiona/y z całokształtem działalności przedsiębiorstwa turystycznego – w zakresie, w którym prowadzi ono działalność (k_W07, k_W08, k_W09, k_W10, k_U14, k_U15) 2) demonstruje pogłębioną i poszerzoną wiedzę teoretyczną, zdobytą w trakcie studiów, szczególnie tę przydatną na wybranym stanowisku pracy (k_W07, k_W08, k_W09, k_W10, k_U14, k_U15) UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWE I KOMUNIKACYJNE Student/ka 3) potrafi umiejętnie zintegrować wiedzę teoretyczną z konkretnymi, praktycznymi zadaniami, które ma do wykonania na stanowisku pracy (k_W07, k_W08, k_W09, k_W10, k_U14, k_U15) 4) posiada praktyczne umiejętności właściwego planowania, organizowania i kierowania powierzoną mu pracą (np. właściwego rozplanowania zadań w dostępnym czasie) (k_W07, k_W08, k_W09, k_W10, k_U14, k_U15) 5) posiada rozwinięte praktyczne umiejętności językowe (jeśli umożliwia to charakter praktyki zawodowej), a w szczególności profesjonalne słownictwo przydatne na powierzonym stanowisku (k_W07, k_W08, k_W09, k_W10, k_U12, k_U14, k_U15); 6) posiada rozwiniętą własną aktywność zawodową i inwencję w procesie planowania, organizowania i realizacji powierzonych przez pracodawcę zadań (k_W07, k_W08, k_W09, k_W10, k_U14, k_U15) KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student/ka 7) akceptuje różnice językowe i kulturowe i uznaje je za naturalne uwarunkowania zawodowe (k_K04) 8) przestrzega zasad etyki zawodowej (k_K06) 9) podejmuje się indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości swojej pracy (k_K07) 10) potrafi ustalać priorytety podczas realizacji różnych zadań związanych z pracą zawodową (k_K01) |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia praktyki Praktyka zawodowa zaliczana jest na podstawie osiągniętych efektów uczenia się potwierdzonych pozytywną opinią opiekuna praktyk w placówce/ instytucji/ firmie, wystawioną w dokumencie Opinia o przebiegu praktyki wraz z Kartą przebiegu praktyki, uzupełnioną szczegółowym wyliczeniem wszelkich obowiązków wykonywanych w miejscu pracy (m.in. data i czas wykonywania oraz rodzaj powierzonych obowiązków). Dopuszcza się możliwość osiągania efektów uczenia się przypisanych praktykom na danym kierunku, poziomie i profilu studiów z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Decyzje w tej sprawie podejmuje dziekan Wydziału. Praktykę zawodową 1 zalicza dedykowany koordynator praktyk na kierunku na koniec semestru 1. Zgodnie z Regulaminem praktyk, student/ka NIE MOŻE zaliczyć praktyki zawodowej na podstawie bieżącej pracy zawodowej, stażu czy wolontariatu. |
Praktyki zawodowe: |
Przedsiębiorstwa turystyczne/hotele/biura podróży/firmy turystyczne, w których można realizować praktykę powinny dawać studentom możliwości wykorzystania i rozwoju umiejętności związanych z kierunkiem studiów. Mogą to być placówki/instytucje/firmy działające w sektorze usług turystycznych, które wymagają dobrej znajomości języka polskiego i angielskiego w mowie i w piśmie. Zaleca się, by praktyka w 1 semestrze miała związek z rynkiem usług hotelarskich. Wyznaczony do sprawowania opieki nad praktykantem/praktykantką pracownik hotelu/placówki/instytucji/firmy powinien posiadać odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Bartosz Poluszyński | |
Prowadzący grup: | Bartosz Poluszyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.