Proseminarium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JAT.PP.61 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Proseminarium |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Język Angielski w Turystyce |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 5 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil praktyczny |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Mieszany: realizowany zdalnie i w sali |
Nakład pracy studenta: | suma ECTS: 2 1 ECTS = 30h udział w zajęciach (50% w sali dydaktycznej/50% online) 1 ECTS = 30h przygotowanie do zajęć z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Skrócony opis: |
Opis kursu: Kurs Proseminarium skupia się na zagadnieniach związanych z pisaniem pracy dyplomowej. W szczególności omawiane są zagadnienia relewantne dla dziedziny badań, w którą wpisuje się seminarium. Omawiane są zagadnienia teoretyczne związane z daną dyscypliną jak również treści bardzie praktyczne odnoszące się do układu i jakości treści zawartych w pracy dyplomowej. Z racji tego, że studenci mają szeroki wachlarz możliwości jeśli idzie o wybór tematu, konkretne treści omawiane w ramach seminarium zależą od wyboru studentów. Studenci poznają zasady pisania oraz formatowania kluczowych sekcji pracy dyplomowej: sekcji teoretycznej, sekcji metodologicznej oraz sekcji analitycznej. W ostatnim przypadku studenci dowiadują się jak przeprowadzić badanie w ramach swojego projektu (rygor oraz dyscyplina naukowa), począwszy od sposobów zbierania i kodowania danych do analizy, kończąc na sposobach prezentacji danych i wyciągani wniosków płynących z badania. |
Pełny opis: |
Cele kursu - wprowadzenie głównych metod badawczych w ramach wybranego seminarium - wprowadzenie modeli teoretycznych i paradygmatów badawczych - wprowadzenie wytycznych stylistycznych i formalnych dotyczących pisania projektów licencjackich - przygotowanie do własnego projektu badawczego ---------------------- Treści programowe 1. Główne kierunki badawcze w ramach badanej dyscypliny 2. Modele teoretyczne i paradygmaty badawcze 3. Dominujące metodologie i procedury badawcze 4. Zakres badań dyscypliny 5. Kwestie do zbadania i implikacje dla nauki 6. Główne wytyczne dotyczące kształtowania dyplomowych projektów badawczych ------------------- Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć: prezentacja, dyskusja, czytanie, analiza materiału, narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MSTeams |
Literatura: |
Materiały dostosowane do indywidulanych potrzeb studenta/studentki w zależności od tematyki pracy dyplomowej Lektura uzupełniająca Wytyczne dotyczące przygotowania prac licencjackich dostępne na stronie internetowej kierunku studiów |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia wg PRK 2019: Wiedza Student/ka zna i rozumie 1. w stopniu zaawansowanym pozycję i znaczenie języka angielskiego i studiów filologicznych ze szczególnym uwzględnieniem obsługi ruchu turystycznego (k_W01/P6S_WG) 2. zaawansowaną terminologię i techniki stosowane w czytaniu, krytycznej analizie i pisaniu w języku angielskim w celu rozpoczęcia własnego projektu badawczego (k_W04/P6S_WG) 3. zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do różnych wytworów kultury (k_W06/P6S_WK) Umiejętności Student/ka potrafi 4. być innowacyjny/a w rozpoczynaniu projektu badawczego na potrzeby pracy dyplomowej poprzez właściwy wybór, ocenę i analizę pozyskanych informacji (k_U02/P6S_UW) 5. zainicjować i przeprowadzić własne badanie na potrzeby pracy dyplomowej posługując się różnymi źródłami, metodami i umiejętnościami informatycznymi (k_U04/P6S_UW) 6. samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z turystyką (k_U05/P6S_UW) 7. sformułować własny problem badawczy (k_U09/P6S_UK) Kompetencje społeczne Student/ka ma gotowość do 8. uczestnictwa w różnych formach życia kulturalnego oraz międzynarodowych wydarzeniach, (współ)organizowania otwartych wydarzeń publicznych, dyskusji i prezentacji na potrzeby licencjackiej pracy dyplomowej (k_K05/P6S_KO) |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się: 1. Aktywny udział w zajęciach i konsultacjach - 45% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7,8) 2. Indywidualny projekt badawczy - 55% oceny końcowej (efekt 2,3,4,5,6,7) zaliczenie przy 60% oceny końcowej 60 -67% ocena 3.0 68 - 75% ocena 3.5 76 - 83% ocena 4.0 84 - 91% ocena 4.5 92 - 100% ocena 5.0 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR PSEM
PSEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Przemysław Wilk | |
Prowadzący grup: | Przemysław Wilk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Proseminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.